Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

23 Aralık 2013 Pazartesi

2013 YILININ ALMAYA DEĞER ALBÜMLERİ

BU SENEM BU ALBÜMLERLE GEÇTİ

Bir yıl daha acısıyla tatlısıyla sona ererken, gelenek haline getirdiğim, almaya değer albüm listemi huzurlarınıza sunuyorum efenimmm… 2013 yılı müzik bakımından epey bereketli geçti. Yeni isimlerin yanı sıra epeydir albüm çıkarmayan, albümleri heyecanla beklenen isimlerin albümleri müzik marketlerin raflarını süsledi. Öncelikle bu listenin tamamen öznel olup, sadece almaya değer bulduğum albümleri içerdiğini belirteyim, sonra bana çemkirmeyin, şu niye yok bu niye yok diye :) Genel olarak senenin ikinci yarısı ilk yarısından daha bereketliydi. Bunda bütün yaz devam eden Gezi olaylarının etkisi büyük. Bu sene çıkan bir dolu albümden bence en iyileri şöyle sıralanıyor:

1) AYLİN ASLIM – ZÜMRÜDÜANKA
Rock müziğin gerek sesiyle, gerek şarkılarıyla, gerek söz-müzik yazarlığıyla, gerek hayat duruşuyla, gerek aktivistliğiyle bu dünyaya verilmiş bir armağan bence. 2013 yılının başlarında çıkan albüm, son yılların en iyi düetlerinden biri olarak gördüğüm Teoman'la birlikte seslendirdiği İki Zavallı Kuş, acil klip beklediğim Ölünür De, Sezen yorumuyla bildiğimiz Aysel Gürel klasiklerinden Hasret düzenlemesi, Türk Sanat Müziği’ne bir selam çakan İşte Sana Bir Tango gibi dinledikçe dinlenesi şarkılar içeriyor. Albüm yazısını okuyabilir ve daha detaylı bir fikir edinebilirsiniz: ALDIM, DİNLEDİM, YAZDIM - AYLİN ASLIM - ZÜMRÜDÜANKA Tek diyebileceğim, arşivinizde olası bir albüm bu. Albüm çıkışı: Şubat 2013

2) YAŞAR – CADDE
3 sene aradan sonra, beklenen albüm, beklenen mevsimde geldi ve Yaşar kendinden beklenenin üzerinde şapşahane bir albümle kalplerimize bir kez daha girdi, kulaklarımızı şenlendirdi. 2013 yılının son aylarında gelen bu güzel albüm, şimdiden Yaşar hitleri arasına giren Anlatamıyorum, daha klip çekilmeden çok tutulan Gözlerinde Sabah, bilen ve sevenlerin 10 yıllık hasretini sona erdiren Cadde, Yaşar tabiriyle fado müzik türü örneği Geri Gelmez Misin gibi kulağın hemen kaptığı ve melodisiyle soğuk havalarda insanın içini ısıtan şarkılara sahip. Albüm yazısını şuradan okuyabilirsiniz: ALDIM, DİNLEDİM, YAZDIM - YAŞAR - CADDE
Albüm çıkışı:  Kasım 2013.

3) BORA ÖZTOPRAK – BÜYÜDÜ
2013 yılı biterken giderayak mükemmel bir albümle 2013'e yetişen bir diğer isim Bora Öztoprak oldu. Yazısında ayrıntılı olarak ele alacağım bu albüm 6,5 senelik hasreti enfes şarkılarla sona erdirdi. Bora Öztoprak’ın tüm albümlerinin bileşkesi gibi olan bu albüm, resmen bir Bora Öztoprak Best Of'u (bu kelimeyi de hiç sevmem, ama nasıl ifade edeceğimi bilemedim) Bu 6,5 senelik aradan sonra, alkışlanası bir albümle 2013'e güzel bir veda oldu bu albüm. Özellikle programlarına giden Boraseverlerin iyi bildiği ve albümden bir iki ay önce tekli olarak yayınladığı Çetrefilli Yollar, bir müzikal ziyafet olan Eylül, şahsi favorim Debelendik gibi şarkılarla temposu yüksek, soundu sağlam, çiçek gibi bir albüm olmuş. Albüm çıkışı: Aralık 2013.

4) MODEL – LEVLA’NIN HİKAYESİ
2000’li yıllarda çıkıp da almaya değer bulduğum nadir gruplardan biri olan Model bu albümde de beni yanıltmadı. Perili Sirkle başlayan, Diğer Masallar ile ivme kazanan Model gerçeği, arada proje teklilerden sonra, bu albümde tavan yapmış durumda. Gerçekten çok iyiler. Gerçek bir hikayeye dayanarak ortaya çıkan bu albüm, aslında bütününe bakılınca bir sesli hikaye kitabı adeta. Levla isimli kızın hikayesini anlatan şarkılar, bütünlük içinde bir albüm meydana getiriyor. O depresif sözleri, o hareketli melodilere yedirmek de büyük başarı. Can Temiz bu işi iyi yapıyor ve Fatma Turgut da yorumuyla o duyguyu insanın içine geçiriyor. Özellikle çıkış şarkısı olan Ağlamam Zaman Aldı için bile alınır bu albüm. Çıkışı: Kasım 2013

5) AYÇA VARLIER – ELİF
Onu oyuncu olarak tanıdık ama oyunculuk aslında onun beş parmağındaki beş marifetten sadece biri. Bunu albümü alınca hemen fark ediyorsunuz. Yorumculuğunun yanı sıra şarkı yazarlığı konusunda da hatır sayılır bir başarısı olan Ayça Varlıer, bu saf pop albümünde şarkı sözleri dolu dolu ve müzikle birleşen o sözler, insanın dinlemeye doyamadığı bir albüm meydana getiriyor. Şarkıların hepsinin bir hikayesi var ve Ayça’nın yorumculuğu ise abartısız, yormayan, kulak okşayıcı. Favorim olan Kalmamışsın ve çıkış şarkısı olan Kumdan Kale ve Nükhet Duru’nun zamanlar ötesi şarkısı olan ve Yaşar’la sıcacık bir düette yorumladığı Beni Benimle Bırak gibi şarkılar içeren albüm başucu albümlerinden olmaya aday. Albüm yazısı şurada: ALDIM, DİNLEDİM, YAZDIM - AYÇA VARLIER - ELİF Albüm çıkışı: Ocak 2013

6) MİRKELAM – DENİZİN ARKA YÜZÜ
Mirkelam ilk olarak hayatımıza girdiği 1995 yılından bu yana, hep elit, hep iyi işler yaptı. Klipleri, şarkıları, duruşu, projeleri ile belki ilk çıkışındaki “Vaaauuvv” olayını yaşamadı ve yaşatamadı ama yaptığı işler hep kalifiye ve kalburüstü işler olarak haklı bir saygınlık ve takdir kazandı. Bu albüm bir nevi hikaye kitabı, öyle ki kartoneti bile küçük bir cep hikaye kitabı gibi tasarlanmış, albüm fotoğraflarından, konsepte, şarkılardan, hikayelere dört dörtlük bir albüm ve Mirkelam denince şaşırtmayan bir kalite söz konusu. Şarkılar arası boşlukları konuşmalı olarak geçmesi albümün bir diğer sürprizi. Kesinlikle sıradan değil, klişe değil, özgün, ilginç ve yepyeni bir yaklaşım. Kırık Gitarlarla, Ambulans ve kişisel favorilerimden (aslında dinledikçe içimi acıtıyor) sadece konuşma olarak geçen İskorpit şarkısı gibi şarkılar içeriyor. Albüm çıkışı: Temmuz 2013

7) FERİDUN DÜZAĞAÇ – FLU
Feridun Düzağaç müzik dünyasının ağır ağabeylerinden olup, yoğun duygusallık içeren albümlerine bir yenisini ekledi  sene. Nevi şahsına münhasır bir kişilik olan Düzağaç’ın bu albümde de yoğun bir mutsuzluk havası hakim. Unutma, unutulma, ayrılık, suçlama, yalnızlık, incinme bu albümün anahtar kelimeleri, bir de Feridun Düzağaç'ın insanın içini acıtan vokaliyle birleşince, bir büyük içiren bir albüm olmuş bu. Evde yalnızken derdinizi dinleyen bir dost gibi dinleyin bu albümü, yanınızda bir kadeh şarap da cilası olsun. Feridun hiti Senin Yüzünden, bir Esmeray yeniden yorumu Unutma Beni, daha albümün açılışında insanı geberten Seyrüsefer gibi şarkılar içeren bu albümün kıymeti bilinmeli. Albümün çıkışı: Mart 2013

8) FUAT GÜNER – DİNLEYENE AŞK OLSUN
Grubun diğer iki üyesi müzik dışı işlerle uğraşa dursun, benim grubun şahsen en sevdiğim üyesi olan Fuat 2013’ün sonunu çiçek gibi bir albümle getirdi. Bir kere albümde Beni Hasrete Alıştır gibi bir şarkı var saygı duyulması gereken. Fuat 2. albümünde de usta bir müzisyen olmanın tüm unsurlarını kullanmış. Bunu şarkı sözlerinde, melodilerde, tempoda, albümün genel havasında, kartonette, klipte çok net görüyorsunuz. Ders kitabı gibi okutulsun desem yeridir. Albüm çıkışı: Kasım 2013


9) ABİDİN ÖZŞAHİN – DUY BENİ
Abidin 9 sene sonra sıfır şarkılarla yeniden ben de varım dedi ve iyi ki de dedi. Bu sürede demlenmiş, dinlenmiş, kendini yenilemiş, ayakları daha fazla yere sağlam basan ve en önemlisi kendisini yansıtan bir albümle arşivime girdi. Yazısını aşağıdaki linkten okuyabileceğiniz albümde Aman Aman, kişisel favorim Duy Beni ve özellikle klip çekilmesini beklediğim Kaos gibi şarkılarla birlikte 9 şarkı bulunuyor. Adeta 9 yıla 9 şarkı gibi olmuş ve Abidin’in o yarışma sonrası çizdirilmeye çalışan sahte pop star imajından sıyrılıp, hep olmaya azmettiği şarkılarla ve görünümle karşımıza çıkması. Tam olarak bir Abidin albümü olmuş, etikete ve gereksiz imajlara ihtiyaç olmadan. Albüm yazısı için buraya bakabilirsiniz: ALDIM, DİNLEDİM, YAZDIM - ABİDİN ÖZŞAHİN - DUY BENİ Albümün çıkışı: Mayıs 2013.

10) CANDAN ERÇETİN – MİLYONLARCA KUŞTUK
Candan Erçetin bağırarak şarkı söylemekten vazgeçtiğinden beri daha dinlenilir şeyler çıkarmaya başladı ve bu listeye bile girmeye hak kazandı. Haa, sen kendini ne sanıyosun da Candan'a laf ediyosun, derseniz, cevabım bağıra çağıra şarkı söylemeyi şarkı söylemek sanan şarkıcı kim olursa olsun, sonuçta benim kulak sağlığımdan önemli değil. Candan bunu yeni keşfetti. İyi şarkıcı, diva, sahne ilahesi filan ama son birkaç albümdür çok yoruyordu bağırması ve bir yandan da vibrasyonlu sesini kulağımıza kulağımıza sokması. (Bir not: sesimi göstericem diye bağıra çağıra şarkı söyleme saçmalığını Sertab bile atlattı. Darısı Işın Karaca’ya!) Bu albümde bunu aşmış, dingin ve nihayet yormayan bir Candan var. Şarkılar tipik naif Candan şarkıları ve hepsi dolu dolu, buna bir de yorumun sadeleşmesi eklenince tadından yenmez olmuş. Bu albümün Candan’ın son CD baskısı olduğunu da hatırlatayım. Milyonlarca Kuştuk şarkısı favorim. Albümün çıkışı: Mayıs 2013.

BONUS:

SERTAB ERENER – SADE
Sertab da son zamanlarda yorum konusunda artık dinlenebilir bir sadeliğe kavuşan isimlerden. Rengarenk albümünden sonra Sade albümü de Sertab’ın yorumculuğunda yeni bir sayfa açtığı albüm dense yeridir. Albüm Sertab’ın bir röportajında okuduğum üzere, şarkı söylemeyi yeni öğreniyorum, bağırmak değilmiş şarkı söylemek dediği şeye karşılık geliyor adeta. Ha şunu bileydin diyor ve CD çalarda İyileşiyorum’u açıyoruz (Gerçi Beyaz Show skecinden sonra şarkı etkisini epeyce kaybetti, ama son zamanlarda Sertab'ın çıkardığı en iyi şarkılardan biri.) Yorum sakin, duygusu yerinde, şarkıların bir hikayesi var. Öyle de Güzel Böyle de Güzel, kimilerinin ticari bulduğu ama benim eğlenceli bulduğum bir şarkı. Albüm çıkışı: Mart 2013.

BORA DURAN – İNSAN
Bora Duran sessiz ve derinden gelen isimlerden. Gül Senin Tenin ile çıkış yaptığı günden bu yana istikrarlı bir yükseliş gösterdi ve Sen de  Gidersen teklisi ile kazandığı başarı ile birlikte çalışmalarının meyvelerini yeni yeni toplamaya başladı. Son albümüne adını veren parça İnsan şimdiden epey ilgi çekti ve baya yayınlanıyor klibi. Ayrıca bu şarkı Bora Duran’dan aşk şarkısı dışında başka bir konuda olan ilk şarkı. Genelde insanlık halleriyle ilgili şarkı yazmak bıçak sırtı bir durumdur, insan yeni bir şey söyliycem diye klişelerden klişe beğenebilir, ama bu şarkının sözleri bana ilginç ve hoş geldi. Albümün henüz tamamını dinleyemediğim için ilk on içine alamadığım albümü, dinledikten sonra bir yazıyla taçlandırmak gerek. Bora Duran kıymet verilmesi gereken müzisyenlerden. Albüm çıkışı: Kasım 2013

ATLAS – SELAM YABANCI
Kumdan Kaleler grubunu dalgalar alıp götürdükten 18 sene sonra Tuna Kiremitçi yeni grubu Atlas ile kaldığı yerden devam ediyor. Daha sert şarkılar ve daha değişik bir yorumla Kumdan Kalelerin izlerini tamamen silen Tuna Kiremitçi’nin yeni grubu Atlas, 2013'ün sonlarında Tabanca şarkısı ile baya hızlı bir giriş yaptı. Albümün tamamını dinleyip tam fikir sahibi olana kadar çok fazla bir şey söylemek istemem, ancak albümün tamamı dinlediğim 2 şarkı gibiyse, sıkı bir grup kazandık demektir. Söz yazarlığı desen, adam zaten kelimelerin efendisi. Tabanca gerçekten iyi bir şarkı. Kapak tasarımı da çok başarılı. Albüm çıkışı: Kasım 2013


HAYAL KIRIKLIKLARI:

NİLÜFER – 13 DÜET
Bir önceki sene çıkardığı ve Nilüfer’in son yıllardaki kariyerinde en büyük başarıyı yakaladığı 12 Düetin başarısının ticari olarak shitini çıkarmak olarak gördüğüm bu albümü sonuna kadar dinleyemedim. Düetlerin uyumsuzluğuna mı yanayım, seçilen şarkıların yanlışlığından mı dem vurayım, düzenlemelerin kötülüğünü mü dile getireyim. Hiç olmaması gereken bir albümdü. Albüm çıkışı: Şubat 2013





ŞEBNEM FERAH – OD
Eller gider mersine, Şebo gider tersine gibi bir durum söz konusu. Müziğin en cazgırları giderek sade yorumlara dönerken, Şebnem bağırarak şarkı söylemede devrim üzerine devrim yapıyor. Olmaaaz bir tanem, olmaaaaz sevdiğim, diyesim geliyor. Nerde o sağlam, dile dolanan, kulağa yerleşen gümbür gümbür Şebnem şarkıları, nerde bu şarkılar. İnanın televizyonda gördüğümde sadece Birileri vaaAAAAaaaaaARRR diye bağıran bir Şebnem duyuyorum ve yahu gidip baksanıza ne istiyor bu kadın, bir sorun bakalım, susar belki, diyesim geliyor. Çok muzdarip ve mutsuzum Şebnem'in son albümlerinden. Hep Şebnem modern zamanın en iyi kadın ozanlarındandır, yazdığı şarkılar hep dolu ve hikayesi olan şarkılardır dedik ama sonuçta gelinen noktada, bu Şebnem albümü sadece birtakım gürültü ve bağırtılar duyduğum, tek kelimesini anlamadığım, uzun uzun sözlerini ezberleyemediğim, ezberleyemediğim için de sevemediğim, kulağıma yerleşmeyen, belli bir temposu, ritmi olmayan sesler olarak gelen, bende hiç iz bırakmadan bir kenara bıraktığım bir albüm oldu. Şebnem'in acilen bu kafadan sıyrılması ve Kadın gibi şarkılar yapması lazım. Albümün çıkışı: Nisan 2013

KARMA ALBÜM KATEGORİSİ:

AYSEL’İN (AYSEL GÜREL SAYGI ALBÜMÜ)
Geldi geliyor, çıktı çıkıyor derken, 2 buçuk yıllık özlem sona erdi ve Aysel Gürel’in albümü bu yaz müzik marketlerde bomba etkisi yarattı. Doğrusu bu kadarını beklemiyordum, ama sevindim. İyisiyle, kötüsüyle, eksiğiyle, fazlasıyla bir albüm yazısı yazıcam yıl bitmeden, ancak benim için senenin en heyecan verici albümlerindendi Aysel’in albümü ve ilgi görmesine kalpten çok sevindim. Albüm çıkışı: Mayıs 2013

ONURLU 25 YIL  (ONUR AKIN SAYGI ALBÜMÜ)

Onur Akın, müzikteki 25. yılını bir saygı albümüyle taçlandırdı ve birbirinden kıymetli sanatçılar Onur Akın şarkılarını kendilerince yorumladılar. Bu albümü ben çok sevdim, zira şarkıların yeniden yorumlanması konusunda şüphelerim vardı ve albümü dinleyince şüphelerim keyfe dönüştü. Bu tür saygı albümlerinde, canımı en çok sıkan şey hep şarkıyı yeniden yorumlayanın kendi tarzını ortaya koymak için şarkının özünden uzaklaşması, kaba tabirle şarkının içine etmesi olur hep (“cover” yerine acilen tek kelimelik bir karşılık buluna sayın müzik otoriteleri!). Genelde yeniden yorumlayan kişi hep aslını aratır. Bu albümde ise, yeniden yorumların birçoğunu başarılı buldum. Benim için yeniden yorum, şarkının özünü koruyarak kendi tarzınla bütünleştirmek demek ve bu albümde birçok şarkıda bunu bulabildim. Şarkıların hem ilk hallerine sadık kalınması, hem de yepyeni şarkılar hissi verilmesi mutlu etti. Albümün çıkış klibi –her ne kadar fazla başarılı bir klip olarak görmesem de- Yaşar'dan Firari oldu. Şarkı Yaşar’ın sesinde ve Tansel Doğanay’ın parmaklarında bambaşka bir forma büründü. Ama albümde özellikle 2013 başlarında kaybettiğimiz Müslüm Gürses’in içe dokunan Asi ve Mavi yorumuna da dikkat derim. Albüm yazısı için buraya bakabilirsiniz: ALDIM, DİNLEDİM, YAZDIM - ONURLU 25 YIL (ONUR AKIN SAYGI ALBÜMÜ) Albümün çıkışı: Şubat 2013

Hiç yorum yok: