Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

2 Nisan 2013 Salı

GONCAGÜL SUNAR İLE SAMİMİ BİR SÖYLEŞİ...


"GİDEREK İLK ALBÜME DOĞRU YOL ALIYORUZ"

Goncagül Sunar yazımın mürekkebi soğumadan ikinci aşamasına geçip, benim anlamlandırdığım şarkıların hikayesini bir de sahibinin ağzından dinlemek lazım deyip, sorularımı yönelttim. Ortaya bu kısa ama keyifli söyleşi çıktı. İnşallah siz de benim gibi keyif alırsınız.

Tunca: Biz sizi oyuncu olarak tanıdık ekranlarda, sonra Türk televizyon tarihinin en iyi işlerinden Çemberimde Gül Oya'da diziye adını veren Çemberimde Gül Oya türküsü yorumunuz konuşuldu, sonrasında Sözler Verdim geldi ve müzisyen yanınızı da gördük. Müzikle bağlantınızı anlatır mısınız?

Goncagül Sunar: Şarkı söylemeyi severdim klasik bir cevapla başlarsam, yanına öğrendiğim birkaç gitar akoru eklenince kendimle ilgili iyi bir şey keşfettiğimi hissettim, o dönem Asmalı Konak çekiyorduk. Orada oyalanmak için uyduruk bir gitar alıp, boş zamanlarda kendi kendime söz yazıp, yine gitarı tamamen içgüdülerimle ilerletip şarkılar yaptım. Sonradan oyunculuğun, İstanbul dışı işlerin hep önüne geçtiği albüm hayali kafama girdi. Çemberimde Gül Oya zamanı dizinin soundtrack’i için üç şarkı seslendirdim, albümü çıkaran şirketle kendi albümüm için anlaştık, imzalar atılacakken mp3 ve korsan patlak verdi, öyle kaldı. Daha sonra tamamen kendi imkanlarım ve arkadaşlarımla "Sözler Verdim" i yaptım, fena bir deneme olmadı, sonra araya iş güç ve elbette çocuk girdi, zaman böyle geçti. (ŞARKIYI DİNLEMEK İÇİN: GONCAGÜL SUNAR - SÖZLER VERDİM)


T: Sözler Verdim'de ve sonrasında Sakın Korkma’da daha çok hayatla ve kendinizle ilgili sözlere yer verirken, son şarkınız Aşk Aldatır’da biraz daha aşkla ilgili gözlemleriniz var sanki, nelerden besleniyorsunuz ve hangi temalar şarkılarınızda daha çok yer alıyor?

Goncagül Sunar: Bir şey yaratırken gördüğün tanık olduğun her şey sebebin oluyor, sıradan anlar, zamanlar, büyük hayal kırıklıkları, hayatın umursamazlığı, hiç adil olmaması, modern hayat ve popülerite kuşatması, insanların yoruculuğu, acımasızlık, dünyada olup biten her şey… Tüm bunlar, küçük hikayeler ya da bazen trajikomik karikatürler gibi kafada dönüp durur, akan ve sürekli değişen dönüşen duyguları kalp içine alır saklar, sonra bunlar oynadığın karaktere ya da şarkı söyleme biçimine yansır, bana öyle oluyor en azından :)


T: Aşk Aldatır şarkısının çıkış sürecini anlatır mısınız? Daha önce pek size yakın olmayan bir tema olduğunu belirtmiştiniz, nasıl ortaya çıktı?

Goncagül Sunar: "Aşk Aldatır" şarkısını 2003 yılında yazdım. Aslında aşk temasını şarkılarımda kullanmayı sevmiyorum, kullansam bile bir adım ötede hayat var, klişe sevmiyorum yanan yürek aşkı sözlerinden uzak duruyorum, en etkileyici şey en basit olan benim için, sadelikten korkmam, minimallik en vurucu olandır, dinlediklerim ve seyrettiklerimde de bunu ararım, kendi halinde olan şey en kendi olan yapıttır bence. Aşk Aldatır şarkısının içinden aşk acısı geçiyor ama hissettirmiyor ve olağanlığa vuruyor.

Yıllar sonra "Suskunlar" dizisini seyrederken, şarkının diziye çok yakışır bir havası olduğunu düşündüm, yeniden yine kendi imkanlarımızla, tamamen hatır gönül birlikteliği ile şarkıyı yeniden yapılandırdık, dinlettik, beğendiler, o sırada şanssızlık dizi bitti. Hala iyi ve şarkının yakışacağı bir dizi olursa, kullanmalarını istiyorum. Bu arada biz yine hiç prodüksiyonsuz tek bir kamera ile, yönetmen arkadaşım ve ben sokaklara çıkıp, kısıtlı ve soğuk birkaç günde de klip yaparak şarkıyı değerlendirdik, şu anda nette yayında, sosyal medyada geri dönüşler çok çok olumlu.


T: Bu şarkılar bir albüm ya da single müjdecisi olabilir mi?

Goncagül Sunar: Neyin ne olacağı nereye gideceği hiç belli olmaz, bir single ya da albüm haberi olarak düşündüler ama henüz değil, ama giderek oraya yol alıyoruz, görüşmelerimizi bu yaz hızlandıracağız, bunlar boşluk doldurma ve tanıtım hamleleri. İlk albümünü yapanlar için şartlar zor, kendine yeni bir araba almak gibi bir şey. Kendi müziğini yapan insanların yolu ve çabası biraz uzun sürüyor maalesef. Albüm kişisel tatmin, etiket, albümün var mı var durumu. Önemli olan şarkıların sevilsin, insanlara ulaşsın, bütün bunlar güzel hayaller güzel sevinçler :)


Not: Bu içten söyleşide, şarkıların iç ruhuna biraz daha yaklaştığımı fark ettim ve gördüğüm şey daha bir hoşuma gitti. Söyleşide şarkılar hakkında kafamda yarattığım düşüncelerle paralellikler buldum ve şarkılar benim için daha bir kıymetlendi. Bu keyifli söyleşi için Goncagül Sunar’a çok teşekkür ederim, izlenecek dizileri, söylenecek şarkıları hep artsın hiç bitmesin…



Hiç yorum yok: