Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

30 Nisan 2013 Salı

90'LAR YAZI DİZİSİ - NEREDELER (BÖLÜM 9) - HELLO OZAN


"Hello şarkısı bana çok şey öğretti."

1996 yılı müzikte artık patlamaların doruğa ulaştığı ve hayatımıza yeni seslerin ve imajların girdiği bir yıl oldu. Bu seslerden biri daha klibi ekrandan dönmeye başladığı andan itibaren ikiye böldü müzik dinleyicisini.  Bir kısmı çok eğlenceli buldu ve arkadaş toplantılarında en başta çaldığı şarkılardan biri yaptı, bir kısmı ise yerden yere vurdu. “Hello yeni aşka, hello yeni baştan… hello how are you?” şeklinde devam eden yarı İngilizce yarı Türkçe sözlerle eğlenceli kıpır kıpır bir klip çeken bu sarı saçlı adam, daha sonraları üzerine yapışacak bir unvanı da böylece edinmiş oldu. Nerden bakarsanız bakın, Hello şarkısı bugün bile insanların iyi ya da kötü aklındaysa, bence bu başarıdır. Biz onu yıllarca Hello Ozan olarak hatırladık, şarkısıyla eğlendik, dans ettik. Bu şarkı albümün hem avantajı hem dezavantajı oldu, çünkü şarkı o kadar dikkat çekiciydi o zaman bile, tüm albümün biraz gölgede kalmasına neden olduğu söylenebilir. Ozan da bu durumdan dolayı biraz şikayetçi aslında. Hello adının gerçek Ozan'ı göstermede yetersiz kaldığını söylüyor. Bu isimden o bile sıkılmış. O yıllarda çok konuşulan bu albüm, şarkı, imajdan sonra Ozan ortalıktan çekildi. Bu söyleşide bunun nedenlerini de bulacaksınız. Ancak 17 sene sonra Ozan gene albüm ortamlarına dönüyor. Önce Delinin Kısmeti isimli bir maksi single'ı dijital ortamda yayınlayan Ozan, önümüzdeki günlerde yeni çalışması Helvacı ile yine iddialı bir çıkış yapacak gibi. Kimbilir belki de artık onu Hello Ozan değil, Helvacı Ozan diye çağırırız.


T: Albüm çıkarmaya nasıl karar vermiştiniz? İlk albümü çıkarma heyecanınızı ve o süreci kısaca anlatır mısınız?

Ozan Demir Alp : Yedi yaşından beri sahnede olan bir şarkıcı için albüm çıkarma isteği kaçınılmaz oluyor. O yıllarda İTÜ Türk musikisi devlet konservatuarını okuyan bir müzisyen olarak demo hazırlayıp, sevgili Lisa Tuna aracılığıyla Raks müzikle anlaştık. İlk albüm ilk heyecan çocuk ruhuyla hareket ediyorsunuz, kafanızda plan program şeytani düşünceler yok, para 2. planda, amaç öncelikle sevilmek. Bizde öyle bir duyguyla “Havamdayım” albümünü hazırladık, belki o dönem çıkan şarkıların özlenmesi de bu yüzden çünkü hepimiz çocuktuk, masumduk...


T: 90lı yıllardan hala akıllarda kalan bir isim olarak, albüm yapmayı neden bıraktınız? Kendi tercihiniz miydi? Ya da müzik sektöründeki şartlar mı buna neden oldu?

O.D.A.: Ben kendi adıma çok güzel bir dönem geçirdim, çok tanındım çok sevildim. Birçokları tarafından da eleştirildim. Hello şarkısıyla geniş kitlelere ulaştım şarkı hem çok sevildi, hem yerden yere vuruldu. Sözleri değerli müzisyen arkadaşım Sevingül Bahadır'a ait şarkıdan ben bile sıkıldım. Kısaca Hello şarkısı bana çok şey öğretti. Klibi izleyince hala gülerim neler yapmışım diye... Kötü eleştiriler için söylüyorum sesin değil şarkının önemli olduğunu da bu şarkıyla anladım, çünkü hiç kimse bu şarkıyı söyleyen kişinin sesi iyi mi kötü mü dikkate almadı birçokları şarkıya taktı :))) Ama sözü müziği bana ait olan ''kal sevgilim'' daha çok sevildi ve dinlendi.


T: Albüm sonrası dönemde neler yaptınız? Müzikle bağlantınız nasıl sürdü? Ya da sürdü mü? Şahsen ben bir dönem her daim gözümüzün kulağımızın önünde olan sanatçıların albüm yapmadıkları, bildiğimiz bir sahne çalışması olmadığı dönemlerde neler yaptığını öğrenmek üzere yazıyorum biraz da bu yazıyı.

O.D.A.: Albüm yapmama nedenim tamamen kişisel, ben albüm yapmak istediğimde yapımcılar ilgilenmedi, yapımcılar ilgilenince bu defada ben istemedim. Zaten oldum olası hırsı olmayan biriyim, çabuk küserim :)) Müziğe küsmedim, albüme küstüm. Çok fazla tanınmak işime gelmedi, hayatım kısıtlandı, şarkıyı ve kendimi geniş kitlelere unutturmak istedim. Kendimi geri çektim, telefonlarımı değiştirdim, televizyon programlarından kaçtım, beni az ve öz insanlar bilsin yeterli. 90’lı yıllardan bu yana içimde istek olsaydı, mutlaka birkaç albüm çıkartırdım. Müzik sektöründeki şartlar da cabası...


T: Hala akılda kalmış işler yapan ve uzun süredir albüm yapmamış olmasına rağmen hala şarkıları hatırlanan bir sanatçı olarak, bugünün hemen tüketilen müzik ortamı ve profiline nasıl bakıyorsunuz? Sizce neydi sizi farklı kılan, neydi şarkılarınızı yıllardır eskimeden sürekli gündemde tutan?

O.D.A.: Albüm sonrası yine her zamanki gibi işimi yaptım. 7 yasından beri sahnede olan konservatuar mezunu bir şarkıcının başka bir meslek yapması pek kolay olmuyor, zaten buna kimse izin vermiyor. Yıl 2012 ve ben hala şarkı söylüyorum, talep olduğu sürece de mesleğimi yapmaya devam edeceğim. Herkesin yanıldığı şey albüm yapmayan her şarkıcının ortadan kaybolduğu yönündeki rivayettir. İlle hepimiz göz önünde olmak zorunda değiliz, göz önünde olmadan da mesleğimizi yapabiliyoruz. Ahmet kayboldu, Mehmet silindi gibi acımasız eleştirileri gördükçe insan egosunun acizliğine tebessüm etmekle yetiniyorum ve azimle insanların insan oldukları zamanı bekliyorum. :)))


T: Hala albümlerinizi dinleyen ve o zamanların şimdiki zamanlardan çok daha güzel olduğunu düşünen dinleyicilerinize bir mesajınız veya –umarım yeni çalışmalarınızın müjdesi veya sizi canlı izleyebilecekleri bir program var mı duyurmak istediğiniz?

Ozan - Mine - Tuğrul Arsever
O.D.A.: 90’lı yılların şarkı ve şarkıcılarını farklı kılan en önemli etken masumiyetimizdir çocuk ruhumuzdur saflığımızdır. Hepimiz çocuktuk, birlikte büyüdük. O dönem çıkan pek çok şarkı ve klip inanılmaz keyif veriyor bana. büyüsü başkaydı, 90’ların en kötüsü bile bu günü sallar. Hepimiz akılda kaldık, çünkü bugünkü gibi yüzlerce TV kanalı yoktu, televizyon radyo insanların tek eğlencesiydi. Bizler bir günde 5 TV çekimine konuk olurduk, birbirimize rakip olmamıza rağmen dosttuk, arkadaştık, insandık, bizler duygularımızla hareket ettik. İşte herkes o duyguyu özlüyor :))

Bir albüm müjdesi vermek istemiyorum ama 3 senedir üstünde çalıştığımız albümümüz hazır :)) yalnız ben bu albümü çıkarmaya pek istekli değilim, bakalım her şey kısmet :))

T: Tam bu noktada bunu söylemeniz denk geldi. Siz 17 sene sonra Delinin Kısmeti adlı bir maksi single ile yeniden albüm serüvenine girdiniz. Derken Helvacı projesi gündeme geldi. Bu süreci anlatır mısınız? Helvacı projesi nasıl ortaya çıktı mesela? Sonuçtan memnun musunuz?

O.D.A.: Delinin Kısmeti isimli maxi single’dan sonra en az bir sene daha yeni bir çalışma yapmayı düşünmedim ama basın danışmanım sevgili Vedat Delek peşimi bırakmadı ve Helvacı şarkısını yeniden yorumlamam için beni ikna etti. Club ve Arabik versiyonlarıyla 2 farklı remix hazırladık. Seslendirirken biz de eğlendik. Kolay gibi gözüken zor bir şarkı, fazla yorum katamıyorsunuz ama herkes tarafından da çok sevilen bir şarkı... Şu an çok yeni bir çalışma henüz tepkileri tam olarak bilemiyoruz ama çok da yadırganacağını sanmıyorum, sonuçta eğlendirmek asıl görevim.


T: Dinleyiciler hello ozan'dan helvacı ozan'a geçişi nasıl karşıladı? 17 sene sonraki ozan, hello ozan'la hangi yönlerden benzer, hangi yönlerden ayrılıyor? (müzik tarzı, müziğe yaklaşımı, değişim)

O.D.A.: Ozan’la Hello Ozan aslında birbirinden oldukça farklı. Müziğe de çok başka pencerelerden bakıyorlar. Son çalışmamız Helvacı, Hello Ozan’a daha yakın ama Ozan Demir Alp’e çok uzak. Bu arada aranjörlerim Serdar Seçme ve Onur Karaagaç’ın muhteşem remix’lerine de teşekkür ediyorum...


T: Devamı gelecek mi bu projelerin?

O.D.A.: Ben biraz ehlikeyif oldum sanırım, artık sadece mutlu olmak adına müzik yapmak istiyorum zorunluluk olmadan.

T: Bu keyifli söyleşi için çok teşekkür ederim. Son olarak dinleyicilerinize ne söylemek istersiniz?

O.D.A.: Doğanın herkese vermediği bazı armağanlar vardır, bence siz en değerlisini taşıyorsunuz üstünüzde ve davranışlarınızda, kısaca: İNSANLIĞI... Tüm 90’lar kuşağına sevgilerimle.

Ozan Demir Alp namı diğer Hello Ozan..


Onu hep Hello Ozan tanıyan müzikseverler bundan sonra Helvacı Ozan lakabını takarlar mı dersiniz? O zaman Hello Ozan’a veda ederken, Helvacı Ozan’a kocaman bir helloo, hello hello, hellooo how are you? J













Hiç yorum yok: