Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

22 Mayıs 2013 Çarşamba

GİTTİM, İZLEDİM, YAZDIM - TOLGA AKYILDIZ ile AÇIK SAHNE [10.05.2013]


TOLGA AKYILDIZ'DAN BİR MÜZİK FESTİVALİ


Bana iyi gelen şey müzik; ne olursa olsun dinlemek, iyiyi kötüden ayırt etme yetisi kazandırıyor bana ve gittiğim her konser, izlediğim her performans hayatımı daha renkli, daha yaşanılır kılıyor. Bu yazı gecikmeli bir yazı oldu belki ama hala etkisinde olduğum bir gece olduğundan ancak toparlayabildim cümlelerimi.

10 Mayıs’ta Tolga Akyıldız’ın müthiş organizasyonu Açık Sahne’nin ikincisi için Ghetto’daydım. Tolga Akyıldız müzik dünyasının en önemli adamlarından biri olarak bu unvanı ne kadar hak ettiğini bir kez daha gösterdi. Efenim Açık Sahne, Tolga Akyıldız’ın deneyimli sanatçı/grupları yeni yeni piyasaya giren sanatçı/gruplarla aynı sahneyi paylaşmalarını sağlayan bir platform. Bu gecenin iki tane önemli özelliği var: Birincisi yeni piyasaya giren, istekli ama imkan ve sahne bulamayan genç sanatçılara kendilerini ve müziklerini ifade etme imkanı vermesi -ki bu, müzik dünyasının çerçöpüne alternatif isimleri dinleyicilerle buluşturduğu için başlı başına alkışlanacak bir girişim bence- ikincisi, deneyimli sanatçıları/grupları topluca izleme imkanı vererek çok ekonomik fiyatlara dinleyicilerin sevdikleri sanatçılarla buluşmasını sağlaması. Bu sayede birçok sanatçı/grubu aynı anda izleyebilmek mümkün. Şahsen ben ilk kez sahnesini izleme imkanı bulup bir de beğendiğim performansların sanatçılarını daha bir ilgiyle takip ediyorum. Tek tek izlemeye kalksam asla ne paramın ne de zamanımın yeteceği birçok sanatçının performansı bir kerede izleme şansı buluyorum. Bu gece bu yüzden önemli benim için.

KEMANCI'NIN SAHİBİ ZEKİ ATEŞ
Bu geceler devam edecek ama ben size gittiğim ikinci geceden sanatçıların performansları hakkında kısaca gözlemlerimi, düşündüklerimi yazacağım. 10 Mayıs’ta Ghetto’da düzenlenen gecenin 18 konuğu vardı. Gece Özge Tığlı’nın 90’lar konsepti ile çaldığı parçaların ardından, Tolga Akyıldız’ın, geçtiğimiz aylarda vefat eden ve bugün bayılarak dinlediğimiz pek çok sanatçıya ilk kez sahne imkanı sunan Kemancı'nın sahibi Zeki Ateş için yaptığı kısa anma ile başladı. Zeki Ateş, Teoman, Şebnem Ferah, Özlem Tekin gibi bugünün en popüler isimlerinin ilk kez sahne aldığı efsanevi mekan Kemancı'nın sahibiydi.
ÖZGE TIĞLI ve TOLGA AKYILDIZ
Gecenin ilk grubu “Son Feci Bisiklet” adlı yeni ve ilginç isimli bir gruptu. be the band müzik yarışması 'nda ilk 10'a kalan Ankaralı grup SFB, adları gibi ilginç şarkı sözleri, şarkıların armonik ve akılda kalıcı yapısı ve sesi son derece temiz solisti ile gerçekten hoşuma gitti. Ritmi hareket ettiriyor şarkının (ancak adını unuttum şarkının, özürs :) )
ÖZGE FIŞKIN

YİĞİT ATİLLA (PAPYON)
2007 yılında Kilitler, 2012 yılında Bir Avuç Fotoğraf albümü ile dikkat çeken Özge Fışkın albüm kaydı gibi temiz ve yormayan vokali ve sahne hakimiyeti ile çok iyiydi. Arkasından Ayşe Saran ve Ete Kurttekin birlikte çıkıyor sahneye. İki ismi de gerek Tolga Abinin yazılarından, gerekse diğer sevdiğim müzik yazarlarının sayfalarından çokça duymuş olmama rağmen ilk kez izledim sahnelerini. Bir kere uyumları çok iyi, bunda aynı frekansta olmalarının payı büyük. Birlikte önce MFÖ'nün klasiklerinden Gözyaşlarımızı Bitti Mi Sandın'ı seslendirdi, sonra Ayşe Saran'ın Rüyadan Kaçış albümünden 'Vazgeçmek Zor', ve Ete Kurttekin'den 'Benden adam olmaz' ı söylediler. Bas gitarda ise Uğur Öktem vardı. Sonrasında benim için güzel bir sürpriz olarak Papyon grubu çıkıyor. Bu grubu izlemek benim için ekstra keyifli, zira solisti Yiğit ile bir ara o zamanlar çalıştığım organizasyon şirketinin liselerarası müzik yarışmasında beraber çalışmıştık, Yiğit halen devam eden o yarışmanın da derece alanlarındandı. Onu böyle kendi şarkılarıyla izlemek beni de çok mutlu etti. Papyon'un albümü İlk Ateş 2011’de çıktı.

Gece Ayça Varlıer ile devam etti. Benim bu geceye ısrarla gelme nedenlerimdendi. Zira geçen ay önce albümü, sonra albüm lansmanı ile bloguma konuk olan Ayça Varlıer bir kez daha güzel sesi ve sahnesi ile karşımdaydı. Kumdan Kale şarkısını, enstrümanları playback, vokali canlı olarak seslendirdi ve beklentimin aksine tek şarkı ile indi sahneden. Sahneden inince ayak üstü lafladık. 

AYÇA VARLIER
Derken sahneye Genç Osman çıkıyor, "bu gece zaten çok hareket edeceksiniz zaten, o yüzden ben şimdi slov söyliycem" diyor. Mavi Sakal’ın bir dönem solisti olup 2012 yılında solo "Gökyüzü Masmavi" albümünü çıkaran Genç Osman aynı adlı şarkıyı söylüyor. Burada bir parantez açmak istiyorum. Bu tip gecelerde seyirci faktörü önemli, yani orada sahnedeki sanatçıyı izlemek için para verip geliyorlar ancak seyirciyi son derece saygısız gördüğümü burada üzülerek belirtmek istiyorum. Genç Osman zaten slovun slovu şarkısını kısık sesle söylerken salonun uğultusu sesini bastırdı ve ben bile sahne önünde olmama rağmen zor duydum. Orada bir performans yapılıyor, iki dakka konuşma de mi? Gecenin tek kusuru buydu bence, ona da yapacak bi şey yok. Kimseye konuşma denilemez tabi ki, ama seyircinin de biraz kendine gelmesi gerekiyor. Arkasından 2012 yılında ilk albümlerini çıkaran Türk reggae grubu Sattas çıkıyor sahneye, gerçi solisti daha sahneye çıkmadan hayli hiperaktif, yerinde duramıyor, sırasını beklerken görüyordum, olduğu yerde hopluyor sıçrıyor tempo tutuyor, derken sahneye çıktı, çok eğlenceliler bir kere gerçekten çok seviyorlar yaptıkları işi, ancak bir ara adam hoplayıp zıplarken sahnenin aşağı yukarı inişine bakıp "aha şimdi çökecek" diye düşünmedim değil :). Performansları adeta yurtdışında bir kulübe gitmiş hissi veriyordu. Çok batı standartlarında. Böyle müzisyenlerin olması çok iyi müzik piyasasının çeşitliliği açısından. 3 şarkı söyledi Sattas.

GENÇ OSMAN
SATTAS
Arkasından çıkan Korkuluk grubu benim için fazla sertti ancak etkileyici bir sahneleri var. Bu karanlık maskelerin altında… diye devam eden 2. şarkıları bilhassa çok iyiydi. İlk albümleri “Bir Hayvan Yaratmak” bu yılın başında yayınlandı. Korkuluk yerini Can Bonomo’ya bıraktı. Bu çocuğa nedense ısınamamıştım ama sahnede sempatik geldi. Akustik olarak Meczup şarkısını seslendirdi. Fena değildi. Özellikle çok enstrümanlı bu şarkıyı tek gitarla akustik halde söylemesi şarkının havasını epey değiştirdi.
 
KORKULUK
Neslihan Engin, benim sevgili arkadaşım Ece Dorsay'ın tanıştırdığı müthiş müzisyen arkadaşım. Bu gece adını listede görmek benim için çok keyifli oldu. İlk albümü Ruhum Su Aldı'dan iki şarkı seslendiren Neslihan Engin'in müziğinde ilk dikkatimi çeken şarkılarda hep bir şırıl şırıl su akması hissi yaratması oldu. Albümün adıyla müsemma bir duygu, klavyede bir yandan şarkısını söylerken, gözlerini kapasanız su sesi duyduğunuza yemin edersiniz. "Kaçtım" şarkısı bilhassa dikkatimi çekti. Tavsiyem 29 Mayıs'ta Ece Dorsay ile Alt Caz'da gidip bizzat izlemeniz. Müthiş gerçekten. Çok etkilendim.

Gecenin devamında Mavi, Bedük, Bora Duran, Keremcem, Cem Özkan, Ege Çubukçu ve Rashit de performansları ile şenlendirdiler. Mavi önce Sezen’den “Unuttun Mu Beni” şarkısından sonra yeni çıkardığı albümden bir şarkı söyledi. Pek etkilenmedim açıkçası, duygusuna giremedim şarkısının. Bedük'ün “sahneyi beklerken çok içtim, sarhoş oldum, bu gece saçmalarsam kusura bakmayın" nüktesi hoştu. Bedük de genelde hareketli olan şarkılarının aksine akustik versiyonla iki şarkı söyledi. Bora Duran “Bırakırsan” şarkısını söyledi ve o sırada sahne önünde olan Keremcem'i sahneye çıkardı, Keremcem şarkının sözlerini bilemeyince gülüşmeler oldu, "Heyecandan unuttum, yoksa biliyorum"diye çevirdi lafı. Sonrasında kendi sahnesinde “‘Aptal Aşık’ şarkısını kim biliyor” deyip cevap alamayınca biraz bozuldu gibiyse de, çabuk toparladı ve ben oradan ayrılırken “laaa laaa laa” şeklinde salona şarkı söyletiyordu.
NESLİHAN ENGİN
Son üç grubu artık izleyemedim, zira ertesi gün iş vardı ve dört saat ayakta duran yorgun bedenim artık beni emekli et demeye başlamıştı. Bu geceyi böyle güzel kapatırken, Açık Sahne’nin yeni sezonda da devam edeceğini bildirir, birine mutlaka gitmenizi tavsiye ederim. Dilerim birparça da olsa ordaymışsınız gibi hissettirebilmişimdir sizlere… Açık Gece’lerden birinde karşılaşmak dileğiyle…

AYŞE SARAN ve ETE KURTTEKİN
KEREMCEM ve BORA DURAN

BEDÜK
CAN BONOMO

EGE ÇUBUKÇU
KEREMCEM ve BORA DURAN
MAVİ
GECEDEN VİDEOLAR: 

İZLEMEK İSTEYENE: 1. AÇIK SAHNE'DEN


Hiç yorum yok: