Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Mayıs 2013 Perşembe

90'LAR YAZI DİZİSİ - NEREDELER (BÖLÜM 11) - ÖZLEM YÜKSEK

Özlem Yüksek: Albüm olsa da olmasa da müzisyenlik devam ediyor hayatımda

1996 yılında müzik kanalları müzik dünyasında aslında epeyce yol kat etmiş, ancak solo olarak ilk kez kendi kanatlarıyla uçan yeni bir isimle tanıştı. Özlem Yüksek ismi, Barış Manço destekli ilk albümü “İlk Göz Ağrım” albümü, çıkış şarkısı olan ve artık onunla özdeşleşmiş Ballı Kaymak şarkısı ve cüretkar klibiyle epey konuşuldu. Aslında o bu işe çoook uzun yıllarını vermiş bir sanatçı, konservatuar mezunu, Kemençe sanatçısı, ses sanatçısı, kısacası on parmağında on marifet komple bir müzisyen. Bir kere Barış Manço gibi yeri doldurulamaz bir üstatın öğrencisi olarak yuttuğu sahne tozları başlı başına Özlem Yüksek’i bir sıfır önde başlattı müzik yaşamında. 1990 Eurovizyon Türkiye yarı finallerinde Kurtalan Ekspres ve Ufuk Yıldırım'la birlikte "Sensiz Olamam" şarkısıyla katılmıştı mesela. Bütün bunları ve daha fazlasını Özlem Yüksek’le konuştum. Mesleğin ilk yıllarından bugüne kadar yaptıklarını ve yeni projelerini ilk kez Tunca'nın Müzik Kutusu'na anlattı (bu kadarcık reklam payı alayım artık ;)).



Özlem Yüksek'in albümü benim için baş ucu albümlerinden olmuştur hep. Yorumculuğunu enstrümanıyla birleştirebilen sanatçılara hep ayrı bir’hayranlık ve takdirle bakarım. Özlem Yüksek ile ilk tanışmamız halen haftada bir gün program yaptığı Çiçek Bar’da bir aile dostumuz sayesinde oldu. Ben zaten Özlem Yüksek'e ulaşmanın yollarını ararken, kalbim mi temiz artık nedir, şans bana güldü ve aile dostumuz bir gün laf arasında benim de 90lara aşık olduğumu bildiği için Özlem Yüksek'i tanıyıp tanımadığımı sordu. Dedim "tanımaz mıyımmm?" demesin mi, benim çok yakınımdır, gidelim bir akşam programına, sevinçten deliye döndüm tabi, o hafta gittik ve ben CD'si”i imzalattım. CD’sini uzattığımda ve imzalarkenki mutlu yüz ifadesi hala aklımdadır.


Ah neyse konu Özlem Yüksek olunca, çenem durmaz, söyleşimizden bahsedecektim değil mi? Sahne aşkının, henüz konservatuarda idealist bir öğrenciyken Barış Manço ile tanışması ve O’nun vokalisti olmasıyla başladığını anlatıyor. Albüm fikri de bu dönemden sonra oluşmuş. O dönemi şöyle anlatıyor: “Barış Abiyle çalışmaya başladıktan sonra kendi orkestramın solistliğini de yapıp öğrenciliğimi devam ettiriyordum. 90'lı yıllarda çok moda olan "kaset yapmak" biz bütün müzisyenlerin hayaliydi ve 1996 senesinde Barış Manço desteği ile albüm çalışması yaptım.”

Bu albüm, girişte de belirttiğim gibi özellikle klibiyle çok dikkat çekti. Ballı Kaymak şarkısı sevgililerin birbirine hitap şekli olmuştu diye hatırlıyorum o dönemden. Bu albüm çalışması her ne kadar Özlem Yüksek’in şimdilik tek albüm çalışması olsa da, Özlem Yüksek müzik çalışmalarına hiç ara vermemiş. "Açıkçası müzik piyasasının hem içinde hem dışındayım.Halimden çok memnunum yani. Çünkü albüm olsa da olmasa da müzisyenlik devam ediyor hayatımda,” diye açıklıyor. Şu anda Salı ve Cumartesi geceleri Çiçek Bar’da, Cumaları ise Polat Towers ÇıtÇıt bar’da eşi Sergio ile performanslarına devam ediyor. “Kaliteli mekanlarda devamlı olarak sahne alıyorum ayrıca ekstra diye adlandırdığımız sahne performansı da sürüyor,” diyor.


Peki ya yeni çalışmalar diyorum? “Yeni çalışmalar tabii ki var ama geniş bir dinleyici kitlesi yaratmak için mutlaka albüm single veya tanıtıcı bir şarkı yaratmak gerekiyor. İnşallah içime sinen güzel paylaşımlar sunabilirim müzikseverlere:)” derken, müjdesini veriyor: “Yeni grup kurduk bu arada, 24 Ayar adlı

Tabii ben meraklı, soruları “yaaa, aaa,” gibi nidalarla art arda sıralıyorum heyecanla: Nasıl ortaya çıktı? Kimler var? Programınız neler? Planlarınız neler? Bu konser grubu mu olacak albüm çalışması düşünülüyor mu? Şarkılar Barış Manço şarkıları mı olacak, yoksa kendi şarkılarınız mı? Konser tarihleri belli mi? İzleyiciyi neler bekliyor bu konserlerde?

Özlem Yüksek sabırla yanıt veriyor :) : “24 AYAR grubu Klavye’de Eser Taşkıran, Davul’da Cihangir Akkuzu, Vokal ve Klasik Kemençe’de Özlem Yüksek, Gitarda Mustafa Kos, Bas Gitarda Mümtaz Solmaz, Perküsyonda Recep Işık ve Vokalde Akif Çetin’den oluşuyor”. 




Grup üyelerinin hepsi, Türk kültürünün, müzik ve televizyonculuk alanında 1970'lerden vefatının gerçekleştiği 1999 yılına kadar en büyük imzayı atmış sanat adamlarından biri olan Barış Manço’ya hem sahne üzerinde, hem de albüm kayıtlarında eşlik etmiş olan, yanında olan kişiler ve Özlem Yüksek grup üyelerinin yola devam ediş felsefesini “bu ismin güncelliğini korumak, ulusal ve uluslararası platformlarda onun deyimiyle "Türk'ün sazını ve sözünü" yaymak” olarak açıklıyor. “"24 Ayar" üyelerinin bu mirası gerçekleştirirken en önemli güçleri de birbirlerine olan yirmi yılı aşkın sevgi, saygı ve dostlukları olacak,” diye ekliyor.

Hem konser grubu olacaklarını, hem de albüm çıkartacaklarını, grubun repertuvarı ilk olarak Barış Manço şarkıları olacak ve daha sonra bu paralelde aynı yoldan devam edeceklerini ifade ediyor. Tanıtım konserini şimdiden not almanızda fayda var: 23 Mayıs’ta Mask Live’da olacaklar ve Barış Manço şarkılarıyla dolu bir gece yaşatacaklar..

Yani Özlem Yüksek’in şu anda müzik açısından başını kaşıyacak vakti yok, ben de nice sahnelerde daha uzun yıllar dinleme, izleme dileğimi yineleyip teşekkür ediyorum. Ben 23 Mayıs’ta Mask’ta olup, o gecenin izlenimlerini de yazıcam. O zamana kadar Ballı Kaymak günleriniz olsun...

                      






Hiç yorum yok: