Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

29 Aralık 2016 Perşembe

2016 YILI EN'LERİM... VOL. 3 (TEKLİLER/EP'LER)

Bu sene sevdiğim ve takip ettiğim bazı isimler albümle değilse de 
tekliler ve EP'leriyle kulağıma ve arşivime misafir oldular...

1-) Model – Mey; Fatma Turgut – İlkbaharda Kıyamet : 

 Model’e zaten hayranken bayılma aşamasına getiren şarkısı… Sözler, müzikler, Fatma’nın vokali… Bu sene en çok dinlediğim şarkı Mey’in tamamlayıcısı İlkbahar Kıyamet’le tamamlanıyor yıl…


2-) Simge – Yankı - Kamera : 

Bu senenin en iyi çıkışı Simge’ye ait. 2015’te Mış Mış’la yaptığı çıkışı 2016’da Yankı ve Kamera teklileriyle devam ettirdi Simge. Ama Yankı özellikle Simge’ye yıllardır tırmaladığı o şöhreti getirdi.


3-) Soner Arıca – Bir Yanım Gitti - Aşkın Saniyesi : 
Soner Arıca, 2015 yılındaki Yap Boz ve Saklı teklileriyle gösterdiği baş döndürücü değişimini bu sene de iki tekliyle taçlandırdı ve yeni albümü için heyecan kat sayısını arttırdı.


4-) Aşkın Nur Yengi – Aşk’tan Olsa Gerek : 

Her ne kadar tam bir albüm değil, albümcük olsa da, Aşkın da 6 sene sonra senenin ucundan yetişerek listeme girdi. Her ne kadar ilk albümü Altın Kaplama, beklediğim geri dönüş şarkısı olmasa da Çağırma Lütfen ve Elin Oğlu gibi şarkılarda eski Aşkın tadını alabildim. Bu arada Aşkın 26 sene önce Çağırma Beni diyordu, ne istikrarlı adammış hala çağırıyor aşkın da hala Çağırma Lütfen diyor. (Bu da albüm espirisi olsun).

5-) Aslı Demirer – Dünyanın En Aşk Yeri : 

Geçen sene Gökhan Türkmen ile düet yaptığı Korkak düetini yayınlayarak bana “oha süper şarkı dedirten” Aslı Demirer bu sene bir EP ile bu seneye ucundan yetişti. İyi de yaptı.

6-) Cüneyt Tek – Gel Gel (Yaşar düet) : 

Cüneyt Tek müzik dünyasının aslında en müziğe kafa yoran ama en talihsiz isimlerinden biri. Sesi güzel, yorumu güzel, ama bir türlü şöyle parlayacak şarkıyı yakalamıyor. Bu teklide arkasına Yaşar gücünü almış, şarkı zamanla dile yerleşiyor ve dinlemesi keyifli. Benim de listeme girdi.

7-) Ebru Cündübeyoğlu – Kalbimin Efendisi (Yaşar düet) : 

Televizyon dünyasının ve sahnelerin sevilen isimlerinden olan Ebru Cündübeyoğlu, birkaç sene önce başladığı müzik yolculuğunda bu sene bir tekli çıkardı. Yaşar’ın da desteğini alan şarkı, kıpır kıpır yaz akşamlarını hatırlatıyor. Bununla birlikte nakaratının Gökçe’nin Tuttu Fırlattı şarkısını fazlaca andırması dezavantajı.

8-) Yonca Evcimik – Aha :  

Yonca Evcimik’in son yıllarda çıkardığı en harikulade ve güme giden albümü 15’ten sonra çıkardığı Sezen Aksu destekli teklisi, pek keyifli bir şarkı.


9-) Aysel Yakupoğlu – Gün Gelir : Bir dizi ile hayatıma girip, kalbime çakılıp kalan ve hayatımın şarkılarından olan şarkı.

10-) Zeynep Casalini – Köprüler : 

Sesine, yorumuna, şarkılarına bayıldığım Zeynep Casalini 2016’nın sonlarına yetişen teklisi tabi ki listeme giriverdi. Bazı isimler vardır, ne çıkartırsa çıksın hep 1-0 öndedir, sorgusuz sualsiz alınır, çünkü söyleyenin kimliği aksini aklınıza getirmez. Zeynep Casalini de Nihayet albümünden bu yana benim için her işini heyecanla beklediğim bir isim. Sözleri Çağlar Türkmen’e müziği Kafası Karışık Kontrtenor Nuri Harun Ateş’e ait bu şarkıda da bir Casalini farkını almamak mümkün değil. Şarkı ona, o şarkıya çok uymuş…

Bu tekliler de vardı bu sene (hepsi favorim değil ama bir şekilde dikkatimi çeken ve ilk 10'umda yer almasa da dinlemeye değer bulduğum tekliler oldu):
Burcu Güneş – Birliğe Ulaş : Mevlana’nın dizeleri bilhassa bu zamanlarda daha önem kazanıyor. Bu şarkı da bu zamanlarda çok daha anlamlı. Burcu Güneş’in vokali ise kusursuz.
Burcu Biricik – Hayat Şarkısı : Su gibi bir oyuncudan, bir dizi müziğinden fazlası olan müthiş bir şarkıya su gibi bir yorum. Söz-Müzik Mithatcan Özer’e ait. Özer kendi söylemediğinde güzel şeyler çıkarabiliyor demek ki arada.
Nazan Öncel – Sakin Ol Şampiyon : Nazan’ın en sevdiklerimden değil, ama Nazan’dır ne söylese yeridir deyip kulak verdim. Nazan bu sıralar biraz da artık müzikteki ikon isimlerden biri haline gelmesinin rahatlığı ve lüksüyle sabun köpüğü şarkılar yapıyor, hakkıdır, yapsındır böyle şarkılar da tabi.
Aydilge – Gel Sarıl Bana : Açık Sahnede izledim ilk. Hoşuma gitti, zaten Aydilge her şarkıda kendi tarzıyla takip ettiğim, sıcak şarkılar yapan sıcak bir şarkıcı. Bu şarkıyı canlı performansta çok sevmiştim.
Ferman – İstemem Söz Sevmeni : Çok şık, çok güzel, ilk 10'umda değil ama bu senenin en güzel şarkılarındandı bana göre.
Barış Kömürcüoğlu (feat. Kanun Yıldırım) – Zalim : Kurabiye sesli Barış'ım sene bitmeden bir Levent Yüksel cover'ı ile 2016'ya yetişti.
Gülçin – Harabeyim : Hepsi grubunun en "müzikal" üyesiydi ve olmasaı gereken oldu ve kendi kanatlarıyla uçmaya başladı. geçen sene Bir Tanecik Aşkım'ını dinlemiştim, bu sene Harabeyim şarkısıyla dans ettim.
Edis – Dudak : Edis'in Benim Ol ve Olmamış Mı'dan sonra üçlemesi gayet şık ve tam Edis tarzı bir şarkıyla tamamlandı ve oynattı bu sene.
Ayşe Hatun Önal – Sirenler : Kim ne derse desin Ayşe Hatun Önal'ın müzikalitesini beğeniyorum. Pek çok şarkıcıdan daha güzel şarkılar yapıyor. Geçen sene Çak Bir Selam ve Güm Güm'ün ardından bu sene Sirenler eli yüzü düzgün bir şarkıydı.
Oğuzhan Koç  Esir Olduk Bulutlara : Çok fazla dinlemesem de, es geçemedim bu şarkıyı da. Şarkı yazarlığını seviyorum Oğuzhan Koç'un.

Yarın 2016 Yılı'nın En'lerinde keşke hiç olmasaydı dediğim, yılın en büyük hayalkırıklıkları, en içimi açmayan albümleriyle bu seriyi kapatıyorum. Takipte kalın :)

Hiç yorum yok: