Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

21 Eylül 2015 Pazartesi

YAZ KONSERLERİM - 1 : YAŞAR (ANKARA, KUŞADASI, ÇEŞME ve İZMİR)

BİR TUTKUDUR YAŞAR...

Yaşar yaz sezonunda Akdeniz ruhunu Ege'ye taşıdı...


Bu yaz benim için konserler bakımından dolu dolu geçti. Yaz aylarını işsiz geçirdiğim için, kendimi avutacak en iyi şey tatil dışında konserler oldu. Bu yazıda bu konserlerden bahsederek bir nebze de olsa sizi de orda hissettirmek istedim.

Temmuz ayı konserlerim Yaşar’ın Ankara Armada Alışveriş Merkezi konseri ile başladı. Ankaralı Yaşar grubundan dostlarla her zamanki gibi sahne önündeki yerimizi aldık ve dokuz gibi başlayan konserde Yaşar Deniz Yoksulu ile başlayan repertuarını küçük sürprizlerle seslendirdi. Bana derler ki her Yaşar konseri için, hep aynı şarkılar, sıkılmıyo musun, diye, oysa bilmedikleri, benim için her Yaşar konseri ilk konser gibidir, çünkü ortam farklıdır, dostlar farklıdır, her konserde bir sürpriz şarkı olacağını bilerek bu defa hangisi diye beklemek güzeldir. Bunlara bir de Yaşar'ın dinamizmi eklenince, her konserin tadından yenmez. Yaşar'ın biz sahne önünde bağırıp çağırırken mutlu olup bizden güç alması güzeldir. Ankara konseri de böyle konserlerdendi. Kısa ama aynı coşkuyla süren bir konser Yaşar'ın bir gün önce Çeşme Hayal Kahvesinde başlattığı yaz sezonunun ikinci konseriydi.





Yazdığım üzere Yaşar'ın yaz konserleri 3 Temmuz'da Çeşme Hayal Kahvesinde yaz sezonunu açmasıyla başladı. Yaşar, arada 8 Temmuz’da Kuşadası Hayal Kahvesi ve 13 Ağustos ve 27 Ağustos’ta İzmir Bostanlı Suat Taşer Tiyatrosu konserleri dışında, yaz sezonunda her Cuma Çeşme Hayal Kahvesi'ndeydi. 

8 Temmuz konseri aslında ertelenmiş bir konserdi. Kuşadası'nın hasta eden nemli havasında Dudu Aydın ve radyosunda radyo programı yaptığım dostum Soner Sezen'le konserdeydik. Açıkhava'da tıklım tıklım dolu mekanda Yaşar neredeyse tüm seyircisiyle iletişim halindeydi. Soner'in de ilk Yaşar konseriydi, bana söylediği, "ben bu kadar uyumlu bir ekip görmedim, Yaşar'ın ekibiyle iletişimi müthişmiş, bu kadar beklemiyordum", oldu. Yaşar o gece bir Yaşarsever daha kazandı yani. :)

Birkaçı dışında tüm konserlere yetişebildiğim Çeşme konserleri, Yaşar’ın enfes sahnesi yanında gerek havanın güzelliği gerekse her yaştan Yaşarsever’in coşkulu eşliğiyle, son program olan 4 Eylül’e kadar tıklım tıklım devam etti. Her biri ayrı bir keyif olan ve bazılarında candostlarımla güzel bir geceyi paylaştığım konserleri izlerken, insanların Yaşar’a sevgilerini gördükçe kendim de mutlu oldum sanki kendi konserimmiş gibi. Tabi ki konserlerde Yaşar’a eşlik eden Kuşlar Orkestrasının coşkuyu ateşlemedeki ustalıklarından da bahsetmek gerek. Nefesli çalgılarda Şef Mehmet Çelik başta olmak üzere, gitarda Öner Tombuloğlu, bas gitarda Buğra Kılıçak, davulda Okay Aynur, klavyede Barış Özbilgin gibi her biri kendi fan kitlesine sahip grup üyeleri de Yaşar’ın sesiyle buluşunca coşku her konseri ilk konserimmiş gibi hissettirdi. Bir de şundan bahsetmeliyim: Bu ekibin en önemli şansı, birbiriyle çok eğlenmeleri ve çok iyi anlaşmaları, zira onların arasındaki güzel sinerji ister istemez seyirciye de yansıyor, gerek soundcheck sırasında atılan kahkahalar, gerek konser sırasında birbirlerine atılan paslar, konser zamanı konseri salt bir konser olmaktan çıkarıp keyifli bir izlence haline getiriyor. Yaşar’ınsa -sahne hakimiyetini bir kenara koyuyorum- en sevdiğim yönü seyirciyle iletişimi ve tüm izleyicilerine tek tek ulaşmaya çalışması. Esirinim şarkısındaki alkış olayı, bir süre sonra bağımlılık yapıyor ve şarkıyı albümden dinlerken bile fark etmeden eller hazır halde bekler vaziyette buluyorsunuz kendinizi. Yakın zaman önce başlattığı, Sebepsiz Fırtına performansında selfi video çekerek seyirciyi de konserin bir parçası yapmasıyla da ilgiyi hep canlı tutuyor. İnstagramda Yaşar’ın sayfasındaki videoda kendini gören bir hayran/severin gözündeki/mesajındaki mutluluğa bir bakın… Sanırım o güzel mesajları görmek Yaşar’ın da hayatındaki en kıymetli anlardan biridir. Yaşar kalplere girmeyi çok iyi biliyor. Çok isterdim Yaşar’ın kendini dışarıdan sevenlerinin gözünden seyredebilme imkanı olmasını ama ne yazık ki bu bize verilmiş bir şans :). Yaşar’ın hiçbir zaman bir Yaşar konserine gidemeyecek olması ise çok üzücü :).



Yaşar konserleri demişken 13 Temmuz’daki Bostanlı Suat Taşer konserinden de bahsetmek gerek, zira bu konser güzel olduğu kadar anlamlı bir konser oldu. Zira bu konserin çok özel konukları vardı. O gün Yaşar hayranı olan ve kas hastası olduğu için konsere gelemeyen bir tatlı kalbi ziyaret ederek konser öncesi gönülleri fethetti. Soner kardeşimizden bahsetmek istiyorum burada çünkü onun durumu için ne kadar farkındalık yaratabilirsem kâr olarak görüyorum. Tıbbi olarak elimden bir şey gelmese de en azından insanların dikkatini çekerek onun durumunun farkına varmasını sağlayabilirim. Soner kardeşim Duchenne Muscle Dystrophy denilen bir rahatsızlık yaşıyor ve iyileşmesi yönünde umutlu çalışmalar var. Bu linkten çalışma ile ilgili bilgi alabilirsiniz: DMD Aile Birliği

Soner yatağından kendi başına çıkamasa da hayat enerjisi ve içi gülen gözleriyle hepimizin neşesi oluyor ve onunla birlikte biz de umutla çalışmaların sonuçlanmasını bekliyoruz. Bu hastalığın umudu kök hücre ve çalışma başarılı olursa Soner ve benzeri durumdaki pek çok kas hastası için umut olacak. (Bu noktada, kaybettiğim kardeşim Osman Büger’e de dualarımı yollayayım, seni unutmadık Osman’ım) Bu rahatsızlığın nedeni genetik, çözümü ise şimdilik yok. Soner daha önce abisini aynı hastalıktan kaybetmiş.

Geleceğe umutla bakan, Yaşar şarkılarıyla hayat bulan, klipler hazırlayan ve tek hayali Yaşar’ı görmek olan Soner kardeşim için 13 Temmuz tarihi rüyaların gerçeğe döndüğü tarih oldu. Birkaç gün süreyle Yaşar’ın kıymetli menajeri Elif hanımla görüşmeler sonucunda, konser öncesi Soner’e bir ziyaret gerçekleştirildi. Ah bu yazıyı okuyan dostlar, Yaşar odaya girerken Soner’in yüzündeki gülümsemeyi bir görseydiniz…





Öncesinde canım arkadaşım Dudu Aydın’la birlikte Soner’in evindeydik; Soner’in heyecanı, o tişört olmaz, Yaşar’a yakışıklı görüneyim heyecanı, o tişört değil bu olsun diye kıyafet seçememeler ve Yaşar içeri girdiğinde çalacak şarkıyı ayarlamalar ile hazırlıklar devam ederken, Soner’in kıymetli annesi de mutfak hazırlığı içindeydi. Yaşar’ı duvara astığı Hoş Geldin Her Dem Yaşar pankartıyla karşıladı Soner. Yaklaşık iki - iki buçuk saat süren ziyarette Yaşar tatlı sohbetiyle, şarkılarıyla, hediyeleriyle, imzalarıyla, fotoğraflarıyla rüya gibi unutulmaz anlar yaşattı.  Soner konsere gelemiyor diye gitarıyla mini bir konser bile verdi. Bir gün teknik imkanlar sağlanabildiği takdirde Soner’i bir konsere götürme sözünü de verdi. Ben de o anı yaşayabildiğim için kendimi şanslı sayıyorum. Bunlar insanı insan yapan şeyler ve Yaşar bunları yaparken ünlü bir şarkıcı değil, Soner’in Yaşar abisiydi. Yaşar’ı farklı kılan da bu. Başkası olsa bir dolu kamerayı arkasına takıp gelirdi mesela. Bizden fotoğraf eklemememizi istedi, eklerse Soner eklesin dedi mesela. Yaşar’ın kalpteki değeri büyüdü, büyüdü… Bir kalbi mutlu etmek dünyanın en büyük zenginliği ve Yaşar’ın şu an harcaya harcaya bitiremeyeceği bir serveti var… Ziyaret sona ererken Yaşar Soner’in abisi ve babasını konsere davet etti. O konserde biz unutulmaz bir anıyı paylaşan beş kişi olduk. (Yaşar daha önce de kaybettiğimiz kardeşimiz Osman Büger’i de ziyaret etmişti).


13 Temmuz’daki konserin en dikkat çekici yanlarından biri, bir süre önce sosyal medyada bir şarkıcının ortaya attığı müziği durdurma temalı mesaja en güzel tepkilerden birinin verilmesi oldu. Yaşanan terör olaylarının ardından N.Ü. isimli şarkıcı, müziğin durdurulması gerektiğini anlatan bir tivit atmış ve her kesimden büyük tepki almıştı. Sanatçılar MÜYORBİR'in öncüsü olduğu bir kampanyada “müziği durdurmak hayatı durdurmaktır” temalı bir video ile tepkilerini ortaya koymuşlardı. Yaşar'ın bir adım öteye gidip, o konserde bu sözlere tepkisini kısa bir konuşmadan sonra seyircisiyle bir video çekerek göstermesi konserin en güzel ve dikkat çekici anlarından oldu. Linki şurada: MÜZİĞİ DURDURMAK HAYATI DURDURMAKTIR

Bu konser o kadar güzel ve coşkulu geçti ki yoğun istek üzerine 27 Temmuz’da bir konser daha konuldu aynı yerde. O konserde de güzel anlar yaşandı. En aklımda kalan, beş altı yaşlarında bir kızın, Yaşar’a bir mendil uzatarak beraber şarkı söyleme isteğini iletmesiydi. Yaşar bu teklifi mutlulukla kabul etti ve küçük kız Yaşar’la birlikte Anlatamıyorum şarkısını baştan sona söyleyerek hepimizi kendine hayran etti. O an düşündüm ki Yaşar sevgisi yaş tanımıyor. 7’den 70’e derler ya, Yaşarsever yaş aralığı gerçekten öyle. Hayal Kahvesi olsun, başka bir mekanda olsun, yaşını başını almış teyzeleri/amcaları da, küçük çocukları da, kız arkadaşını/erkek arkadaşını alıp konsere gelmiş gençleri de Yaşar şarkılarına bağıra çağıra eşlik ederken görebilirsiniz. Bu sevgiyi kazanmak herkesin harcı değildir. 27 Temmuz konseri de böyle bir coşkuyla geçti. Yaşar’ın da yazılarıyla tanıyıp takip ettiği arkadaşımız Murat Gil’e mikrofon uzatması ve bir şarkıya eşlik ettirmesi o konseri sadece sanatçı-izleyici havasından çıkarıp, bir evin salonunda biz bize Yaşar şarkıları gecesi yapıyormuşuz gibi hissettirdi.





Konserin bir sürprizi de tam Aldanırım şarkısına giriş yapıldığı sırada Yaşar'ın birden davula geçip bir işaretiyle Okay Aynur'un mikrofonu eline alıp Aldanırım'a girmesi oldu. Hepimiz için sürpriz olan bu doğaçlama performans konserin unutulmaz sürprizlerinden biri olarak aklımda kaldı. Daha sonraki Çeşme konserlerinden birinde de Okay Aynur'dan bir Aldanırım performansı dinledik.



Yaşar’ın zaman zaman repertuar dışından sürpriz şarkılarla ve kıramadığı isteklerle renklendirdiği Çeşme Hayal performanslarının sonuncusu 4 Eylül’de yapıldı ve benim açımdan dinlemeyi uzun süredir umduğum Şarkılar Güzelse Hala şarkısını benim için söylemesiyle benim için unutulmaz bir konser oldu. Konserlerde tabi ki geleneğim olan baştacı serisiyle Yaşar'ımı başımın üstünde gösteren foto serimi çekmeyi de ihmal etmedim. Yaşar yaza veda ederken ertesi gün İstanbul Jolly Joker konseriyle sonbahar sezonunu muhteşem bir coşkuyla açtı. Bu konserde de tabii ki hazır bulundum ve dostlarımla birlikte yeni sezona merhaba dedik. Yaşar bu sezon da konserlerine tam gaz devam ediyor. Daha önce gitmediyseniz, bir Yaşar konserine mutlaka gitmenizi tavsiye ederim.

Hazırsanız aşağıda Yaşar'ın yaz boyu verdiği konserlerden bulunduğum konserlerin coşkusunu biraz nebze yaşatacak fotoğraf sergisine geçebilirsiniz:


ANKARA ARMADA KONSERİ [04.07.2015]



ÇEŞME HAYAL KAHVESİ KONSERLERİNDEN KARELER






24.07.2015




Okay Aynur mikrofonda...



BOSTANLI SUAT TAŞER TİYATROSUNDAN




Konserler can dostlarla ayrı bir keyifli oldu. İşte konserlere beraber gittiğimiz dostlar...

Ankara - Deli konserdaşım Mehmet Akif Delibaş

Ankara - Burcu Tecer ve Burcu Yüksel... İki Burcu arasına geçip dilek de tuttum tabi ki :)

Ankara - Tuncay (nam-ı diğer dayı :)) ve Aslı Yüce

Dudu Aydın ve Soner Sezen'le Kuşadası'nda...

Ayşegül'üm ve Dudu'mla Çeşme'de...


Tuğba, Ayşegül ve Hazel ile Soundcheck'e eşlik ettik...

Çeşme ve İzmir konserleri başta Yaşar nerde biz orda kafasında uzun yol arkadaşım ve benim kadar deli Dudu Aydın ile klasik fotoğraflarımızdan bir tanesi.


Ece'mle Konser Öncesi...

MURAT GİL'ler :)

Yaşar Grubu - Yaşar Fan Page yöneticilerinden Volkan, Dudu, Soner'in babası Süleyman abi ve abisi İsa...

Soner kardeşim ve Dudu Aydın'la Yaşar'ı beklerken

Canım Candan'la Çeşme Hayal Kahvesi'nde...

Yaşar konserlerimin klasiği haline gelen BAŞTACI SERİLERİMİ ekleyerek bu bölümü bitireyim... Baştacı serimin ortaya çıkışı biraz tesadüfi aslında. Bir konserde Yaşar arkadayken nefs-i suret yaparken sonuç Yaşar'ın başımın üstünde çıkması ve adeta başımın tacı gibi durması ile oldu. Bu fikri çok sevdim ve o gün bugündür gittiğim her konserde, Yaşar'ın başımın tacı olmasından yola çıkarak Baştacı Serileri dediğim fotoğrafları çekiyorum.

ÇEŞME HAYAL KAHVESİ

ÇEŞME HAYAL KAHVESİ'NDE KENDİMDEN GEÇTİĞİM KONSERLERDEN BİR TANESİ :)

BOSTANLI HAYAL KAHVESİ

BOSTANLI SUAT TAŞER

ÇEŞME HAYAL KAHVESİ

ÇEŞME HAYAL KAHVESİ... KONSERDE IŞIK KÖTÜYDÜ, BEN DE BAŞTACI SERİSİ FOTOSUNU KULİSTE ÇEKTİRDİM :)

ÇEŞME HAYAL KAHVESİ

BOSTANLI SUAT TAŞER

KUŞADASI HAYAL KAHVESİ

Konser programlarını     www.yasaronline.net ;

Facebook Fan Sayfaları: HER DEM YAŞAR ve YAŞAR FAN PAGE’den
Twitter Sayfaları:                    www.twitter.com/YASAR_Fan_Page ;
                                               www.twitter.com/HerDemYasar
adreslerinden alabilirsiniz.

1 yorum:

mg dedi ki...

Ne güzel bir yazı olmuş Tunca bu. Resmen bu yazdıklarının tamamı bir "Yaşarname". Sen de Tunca Çelebi olarak diyar diyar gördüklerini anlatmışsın. Çok değerli şeyler bunlar, internet çöplüğünde kaşıkçı Elmas'ı gibi parlayacaklar. Şu bloğun ilk paylaşımını da hatırlarım. 5 sene geçmiş üzerinden, nasıl da büyüdü serpildi. Yolu daha da uzun olsun. Hayata ve müziğe dair paylaşımların hiç bitmesin!