Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

10 Eylül 2014 Çarşamba

BİR TATİLİN ARDINDAN... 5. GÜN ALTINOLUK ve CANDAN ERÇETİN KONSERİ (16.08.2014)

CANDAN BİR GECE
Efenim, ertesi gün üzerinize afiyet bir haftalık tatil yorgunluğunu Altınoluk denizinde attım. Akşamında tatilin son etkinliği olan Candan Erçetin konserinde aldım soluğu. Daha önceleri çok kişiden duyduğum ve anlata anlata bitiremedikleri Candan Erçetin’i bir kez de ben izleyeyim dedim. Gerçekten anlatıldığı kadar varmış. On beş dakikalık bir ara dışında iki buçuk saat sahnede kalan Candan Erçetin, şarkılarıyla olduğu kadar izleyicilerle sohbetiyle de çok hoştu.

Konserin ilk yarısında bordo renkli bir tuvalet giyen Candan Erçetin, daha çok slov şarkılar seslendirdi. Şarkılar arası bazı şarkıların hikayelerini anlattı ve orkestra üyelerine de laf atmaktan geri kalmadı. Belli ki çok sağlam ve iyi anlaşan bir ekibi var, başarının en önemli sırlarından biri de bu istikrarlı iletişim ve birlikte gülebilmek bence.
 
 Konserin ikinci yarısı hareketli şarkılara ayrılmıştı. Zira bir seyirci “Ben Kimim” şarkısını istediğinde “Ben eğlendirmeye geldim buraya, slov şarkı istemeyin” dedi şaka yollu. Candan konserlerinin geleneği olan çıplak ayakla, üzerinde beyaz ve renkli tonlarda bir kostümle bir saat kadar hem kendi sahnede coştu hem de bizi coşturdu.
Kendi içinde planlı bir konserdi, yani şarkı listesi hazırlanırken, mesela Aranjmanlar, TSM şarkıları, slov, hareketli ve tabi ki Candan’ın olmazsa olmazı Trakya havaları şeklinde bölümler vardı. Her birinin geçişi çok güzel olmuştu. Candan, özellikle Trakya havalarında, bazı şarkıları açıklayarak hoş anekdotlar anlattı ve yer yer orijinal dilinde seslendirdi. Aranjmanlarda da mesela Son Geminin bir kısmını Fransızca söylemesi, arada İtalyanca şarkılarla aldı gönlümüzü diyar diyar sürükledi.

Konserin sonlarında, onun için de her defasında sürpriz olduğunu söylediği orkestra üyeleri tanıtımı konserin ilginç bölümlerindendi. Buna göre orkestra üyeleri bir konsept belirlermiş ve o konsept içinde herkes kendi enstrümanını ilgili melodiler eşliğinde çalarmış. Bunu birkaç kere yapmışlar ve bakmışlar sonuç iyi oluyor, konserlerin bir parçası haline getirmişler. Bizim konserde, Michael Jackson’ın 5. ölüm yıldönümü nedeniyle, bu yönde şarkılarla tanıttı Candan orkestra üyelerini.

Konserde özellikle beklediğim Mühim Değil, Sensizlik, Vakit Varken, Hangi Aşk Adil Ki, Umrumda Değil ve Çapkın şarkılarını söylememesine biraz üzülsem ve ilk albümü Hazırım’dan HİÇBİR şarkı söylememesine şaşırsam da, genel olarak büyüleyici bir konserdi diyebilirim. Bir ara konserde konu aşk ve sevgiye gelince, “Hangi Aşk Adil Ki?” lafıma gülerek, “Onu çok eskiden söylemiştim, hoş hala aynısını düşünüyorum da,” diyerek yanıtladı, ama gene şarkıyı söylememeyi tercih etti. Sahnede çok şık, çok zarif, çok muhabbetperver, çok esprili ve yerinde duramayan bir Candan gördüm. Uzun süredir geçmeyen grip yüzünden sesinin kısık olduğunu söylese de, inanılmaz bir performansla iki buçuk güzel saat yaşattı. Çıkışta biraz kulis kapısında bekledim, bir süre sonra Candan Erçetin alkışlar eşliğinde çıkıp herkese el sallayarak aracına binerken, içimden insanların boş yere insanların kalbinde iyi bir isim yapmadığını düşünüyordum. Güzel müzik ve keyifli saatler için size de ilk fırsatta bir Candan konseri öneririm. Yazarak yeterince ifade edilemeyen bu gece hakkında aşağıdaki video ile fikir sahibi olabilir ve kimbilir siz de ordaymış gibi hissedersiniz. Konserden fotoğraflar burada:






Hiç yorum yok: