Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

9 Şubat 2022 Çarşamba

AĞLATANGİLLER (3. BÖLÜM)

 AĞLATAN ŞARKILAR

Nerde duyarsam duyayım musluklarımın açılmasına sebep olan şarkılar serime devam ediyorum… İşte 3. Kısım

1) Bora Öztoprak – Debelendik: 2013 çıkışlı Büyüdük albümünün klipsiz hiti, şarkıdaki adam biten bir ilişkiye götüren süreci sorgularken Bora’nın “Biz ne ara yabancı olduk?” nidalarıyla boğaza bir yumru oturuyor.


2) Yeliz - Veda Ettim: 1992 Haklıydın albümünün B yüzü hiti, Yeliz’in yazdığı Veda Ettim, ayrılığı kabullenişi Yeliz’in çağlayan sesiyle kulaklarınıza yerleştirip bir dosta derdini anlatır gibi hissettiriyor.


3) Emre Altuğ - Aşk-ı Kıyamet: 2004 yılı çıkışlı Dudak Dudağa albümünün bu yerlerden yerlere vuran şarkısı ayrı klibi ayrı ağlatır. Gitmiş (ve klibe göre ölmüş) bir sevgilinin yasını ve gidişin isyanını yüzümüze yüzümüze vuruyor.


4) Sunay - Bu Şehirde: 1997 yılı çıkışlı Unutamam adlı ilk ve son albümüyle o dönem parlamış sonra unutulmuş olan Sunay’ın bu şarkısı ilk dinlediğimden beri beni ayrı etkiler. Sunay Ağla isimli şarkısı ve ilginç ses rengiyle farklı bir şarkıcıydı, neden devamını getirmedi bilinmez. Sunay’ın lezizi yorumuyla kalbe işleyen bu sitem şarkısı da yeniden gündeme gelmesi gereken ağlatangillerden…

5) Yonca Lodi - Fazla Aşk: Sesi çağlayan Yonca Lodi ve Sezen Aksu iş birliği yaparsa ortaya böyle sevgiliye mektup yüreğe hançer bir şarkı çıkar. Hele “Oysa seviyordum, ben de onu aynen, öyle basit değil, maalesef” diye girerken ki o naif ses… Çok yaşa Yonca Lodi… sesine sözüne yüreğine sağlık…


6) Sefarad - Ne Farkeder: 2003 yılı çıkışlı talı grup Sefarad’ın şarkısı birçok duygunun tam üstüne basıyor. Kabullenilmiş bir gidişi erteleyebildiği kadar erteleme yalvarışına Sami’nin duygulu sesi eklenince etkilenmemek mümkün değil.

7) Tarkan - Beni Anlama: Tarkan’ın 1997 yılı biricik albümünün kapanış şarkısı, insana kederlerden keder beğendiriyor. Tarkan’ın “beni olduğum gibi sev, birbirimizi olduğumuz gibi kabul edelim, değiştirmeye çalışma” temalı şarkısı, orkestrasyonuyla sözlere muhteşem dokunaklılık veriyor. Sözler Pakize Barışta müzik Ozan Çolakoğlu. Tarkan bu klipsiz hit şarkıyı çok önemsemiş ve dört kere baştan çaldırmış en iyisi olana kadar.


8) Cem Özkan - Dön Bana: Cem Özkan’ın 2006 yılı çıkışlı Kendimce albümünün çıkış şarkısı, klibinde de görüldüğü üzere herkesi böhür böhür ağlatmak üzere yazılmış bir şarkı. Giden sevgiliye dön yalvarışı ama o kadar tatlı o kadar naif, aklıma geldikçe bile musluklar açılıyor.


9) Yüksek Sadakat - Döneceksin Diye Söz Ver: 2005 çıkışlı ilk Yüksek Sadakat albümünün Cemil Demirbakan vokaliyle son derece sakin ama duygusuyla insanı yerlerden yerlere vuran şarkısı. Hep Barış Akarsu gelir aklıma bu şarkıyı duydukça, giden ve dönmeyenlere gelsin…

10) Zeynep Casalini - Dokunma Bana: Kendimi şaşırtırcasına Sinan Akçıl’ın söz yazarlığının nadir beğendiğim örneği olan bu şarkı Elyssa’nın Ajmal Ehsas şarkısının aranjmanı. O çığlıklar, o isyan... Zeynep Casalini yorumu 2006 yılında yayınlandı ve o sıralar fenalardaydım ben de. Çok severim.


Bonus:  Tarkan – Gitti Gideli: 2001 Karma albümünün klipsiz hiti, yaylılar ve Tarkan’ın duygular şelale yorumuyla su gibi bir şarkı…  Giden, muhtemelen intihar edip ölen sevgilinin arkasından yakılan kalp acıtıcı ağıt…



Hiç yorum yok: