Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

31 Ocak 2021 Pazar

AĞLATANGİLLER (1. BÖLÜM)

    Yepyeni bir liste serisiyle karşınızdayım. Benim müzikle ilgili tutkumu bilen bilir, bazı şarkılar vardır, ben bunlara Ağlatangiller derim, nerde duyarsam duyayım otomatik olarak muslukların açılmasına yol açan şarkılara verdiğim bir addır bu ve bu şarkılar çoklar, her hafta 10’ar 10’ar paylaşacağım. İşte benim Ağlatangiller listem birinci bölüm:

    1) Göksel - Sen Orda Yoksun: 2015 yılı çıkışlı bu efsane, bildiğiniz çalmaya başladığnda refleks olarak boğazımda yumru oluşuyor. Göksel’in söyleyişi bu etkiyi öyle güzel veriyor ki, gidip adamı sarsıp bu kızı üzdüğü için ağzını burnunu dümdüz etmek geliyor insanın içinden. (Ama şiddete karşıyız diye yapmıyoruz :))

 

    2) Ayşen - Sen Bitti Zannet: Orijinali Amanda Miguel’in Dudas adlı şarkısı olan, Türkçe sözleri Zeynep Talu dehasının eseri olan bu kalpler yakıcı şarkı 1999 yılı çıkışlı Bir Günah Daha albümünde yer alıyor. Ayşen’in “Ben hala sana ağlarkeeen” çığlıkları eşliğinde bende gözyaşları sular seller oluyor.

    3) Yaşar - Elde Var Bir: Bayılıp ölüp bittiğim Yaşar’ın bütün şarkıları bir yana o bir yana dediğim bu rock tınılarındaki şarkı 2006 yılı çıkışlı Sevda Sinemalarda albümünden… Hele “nerde şimdi o koskoca biiiiz” nidası geldiğinde mendil hazır elde bekliyorum.

    4) Yonca Lodi - Hak Etmemişim: Yonca Lodi’nin 2014 yılı çıkışlı güzeller güzeli, biricik albümü 12 Ay’ın Sibel Algan imzalı B yüzü hazinesi, “sorun sende değil bende” demenin en zarif hali, karşındakini üzmemek için kendi mutluluğundan feragat etmek desen bu şarkıda, seviyorsan gitmesine izin vereceksin demek onda. bak şarkıyı düşününce bile boğazımda düğümlenme oldu. “Gözlerin yeşilmiş senin, etrafında ela hareler, fark etmemişim” diyerek konuya giriyor, karşısındakinin sevgisine cevap verememiş, karşısındaki yücelterek ilişkiye son noktayı koyuyor: “git, ben seni hak etmemişim”. Öylesine sıcak öylesine samimi…

 

    5) Sibel Tüzün – Maalesef: 2010 yılı çıkışlı Saten EP’sinin en vurucu şarkısı, Yonca Lodi’de olduğu gibi “sorun sende değil bende” demenin Yonca Lodi’dekinden biraz daha sert ve bir o kadar vurucu olarak ifade edilmiş hali. Tam bir “ben seni hak etmiyorum” şarkısı. Sözler gene Zeynep Talu. “Canını yakmamak için senden kaçıyorum, ben ağlatırım seni kendimi tanıyorum, serseri bir rüzgar gibi esip geçiyorum, ben aldatırım seni maalesef biliyorum” dediğinde gel de içlenme.

    6) Nilüfer - Tek Başına: 1988 Geceler albümünde yer alan sözleri Ülkü Aker imzalı Ayten Alpman klasiği bu aranjman şarkı, Nilüfer’de ayrı bir anlam buluyor, “söyle buldun mu aradığın aşkı söyle” diye feryat eden kırılmış bir kadının sevgiliye isyan çığlığı… Mendiller hazır mı?

    7) Kayahan - Alınma Ağlıyorsam: 1989 Siyah Işıklar’da yer alan bu şarkı, açık ara en yakıcı Kayahan şarkılarından. Yıllar sonra dönen sevgiliyi nasıl karşılayacağını bilememenin şaşkınlığı, yaşanmış olabilecek o yıllarda kaçırılan mutlulukların getirdiği hüzün, vazgeçmişken yeniden alevlenen ama yaş geçtiği için artık sönmeye mahkum umutlar, yaşanamadığı için yaşanan pişmanlıklar, kırgınlık, serzeniş, gene de kıyamama hepsi birleşiyor ve Kayahan’ın çatallı sesinde o gecikmiş buluşmanın sonucu yorgun kalbin atışını kulaklarımıza vurduruyor.

    8) Banu - Bırakma Beni: Gururlu bir kadının giden sevgilinin ardından kuyruğu dik tutmaya çalışırken aslında sevgilinin gidişine kahrolduğu şarkı 1986 yılı Canım Can Çekişmede albümünden yer alıyor. 1. Kuşadası Altın Güvercin yarışmasının da şarkılarından olan şarkı, Banu’nun sözler bitip “Bırakma beni” diye nakarata girdiği noktada düğümleniyor.


    9) Funda Arar - Seni Düşünürüm: Sevgilerde albümünün en güzel şarkılarından ve Funda Arar’ın kariyerinin de en yakıcı şarkılarından olan Seni Düşünürüm, platonik aşkını düşünüp düşünüp hayaller kuran bir kadının duyguları mevzubahis. “Beklediğim geceler gelir mi” diyerek kurduğu hayallerde kadın sevdiğine sessizce uzaktan sesleniyor ve evrene mesajını gönderiyor adeta.

    10) Funda – Sen: Çaresizim’le hepimizi yerden yere vuran Funda’nın bu şarkısı da en az Çaresizim kadar dokunuyor bana. Sevdiğinin dünyanın merkezine koyan bir kadının beklemediği bir anda terk edilmesinin ardından yaşadığı acıyı ve şaşkınlığı konu eden şarkıda “bir gün gelecek sen de seveceksin, işte o an hatırla beni, senin için çarpan kalbimi, ardından ağlayan gözlerimi” diyerek yaşadığı hayal kırıklığını yüzümüze vuruyor. Öyle kırgın, öyle tatlı ifade ediyor ki kızgınlığını, adama bu kalbi kırdığı için “yatacak yerin yok, sürüm sürüm sürün” diyesi geliyor insanın. Ama Funda gene de tevekkülle karşılıyor durumu, “sen de yaşa da gör” diyerek gene efendiliğini bozmuyor.

    Bonus: Leman Sam&Vedat Sakman - Her Neyse: En güzeli en sona bıraktım. Birbirinden bıkmış, birbirine tahammülü kalmamış ve ilişki artık sünmüş, bitmiş ama uzatmaları oynayan bir çiftin düeti şeklindeki şarkı 1999 İlla Albümünde yer alıyor. Adam ve kadın birbirlerini kırmadan neden ilişkinin bittiğini sorguluyorlar şarkıda bize de gözlerimizin önünde yitip giden bu ilişkinin son tuğlasının kırılmasına şahit olmak düşüyor.

Ağlatangiller’de İlk 10 + 1 şarkım böyle, bu şarkılar tabiri caizse insanı ağlatmak için yazılmış şarkılar. Daha çok şarkı var böyle, devamı haftaya Pazar burada olacak.

Hiç yorum yok: