Sayın Postdaşlarım, madem müzik üzerine yazan bir müziksever olarak bu yola çıktım, engin(!) müzik bilgimle sizlere benim için önemli olan 2011 yılında çıkmış ve almaya değer gördüğüm albümleri yazmayı bir görev bilirim efenim! Gönül isterdi ki, bu sene daha fazla albüm alayım ve liste daha geniş olsun ama gelen bütün parasını CD’lere yatıran bu fakirin de bir bütçesi var ve param ancak seçerek alabildiğim CD’lere yetiyor! :) :) Bu canımı çok sıkan CD fiyatları meselesine ilerleyen postlarda daha geniş bir şekilde yer vereceğim ancak şimdi çıkış sırası, önem sırası vs. gözetmeden aklıma geldiği şekliyle sizler için derlediğim geçen senenin – bence – en iyi albümlerine geçelim.
BÜLENT ORTAÇGİL – SEN
Bülent Ortaçgil, 2011’de SEN isimli şapşahane bir albümle kulaklarımızı şenlendirdi. Bülent Ortaçgil, yıllardır yaptığı müzikle, duruşuyla, dinginliğiyle, deli fırtınalı bir deniz diyeceğim müzik dünyasının limanıdır. Cıstaklardan yorulan kulakların dinlendiği yumuşak yastığıdır. Bu albüm de klasik Bülent Ortaçgil çizgisinde bir albüm. Bu defaki albümü önceki albümlerden farklı kılan unsur, yaylı kullanımına verilen ağırlık olmuş. Albüm bütünüyle su temalı (ya da ben de dinlerken öyle çağrıştırdı( (parantez 2: ben de hep bir şeyler çağrıştıran albümleri ayrı olarak sevdiğimi söylemiş miydim sayın postdaş?) Albümü dinlediğim andan beri vurulduğum Denize Doğru ve ilk klip Sen Sorumlusun favorilerim.
Cihan Güçlü, 2011’de çıkan, günümüz müzik eğilimlerine göre retro bile kalabilecek, yer yer Onur Mete-Bora Öztoprak tarzını çağrıştıran yeni bir ses. Albümlerindeki akustik enstrümanlar ve bayıldığım 90’ları andıran sound’u ile (Türkçe karşılık bulamadım sayı postdaş :’( ) Cihan Güçlü, riske girip tek şarkı için aldığım ama sevinerek bütün albümü çok sevdiğim bir albüm oldu. “Ama” şarkısıyla iyi bir çıkış yapan, geçen ay albümün benim ikinci favorim olan şarkısı “Seni Çok Özledim’e klip çekilen, ama bana göre gene de olması gereken patlamayı yapamamış ve akustik sounduyla cıstaklar arasında kaynadığını düşündüğüm bu albüm benim 2011 yılında almaya değer gördüğüm bir albüm oldu. Albümden Ama ve Seni Çok Özledim klipleri aşağıda…
MODEL – DİĞER MASALLAR
Bu senenin en heyecan verici çıkışı rock albümü Model’den geldi. Esasında Perili Sirk adlı albümleriyle 2009’da çıkış yapan grubun patlaması 2011 yılındaki ikinci albümleri Diğer Masallar ile oldu. Bu albümden Buzdan Şato, şimdiden hit klasikler arasına giren Değmesin Ellerimiz ve en son Pembe Mezarlıkla hatrı sayılır bir başarıya imza attı ve 2011’in en büyük çıkış yapan grubu/müzisyeni ünvanını sonuna kadar hak etti. Albümün son klibi Pembe Mezarlık burada.
Gruplar ilginç yapılardır. Düşünsenize, öyle bir yapı ki 2, 3, 4, 5 birbirinden bağımsız kişi kitleleri bir araya getirmek üzere gerek kendileri gerek prodüktörler tarafından bir araya getirilir. Zaman içinde müzik dünyasında grup olarak kendini kanıtlayan gruplar olur veya ilerleyen yıllarda tekeri patlayanlar olur. Ancak bütün gruplarda değişmez iki kural var: Her gruptaki elemanlar bir müddet sonra kendi kanatlarıyla uçmak ister ve grupta özellikle bir kişinin başka bir ışıltısı vardır. Bunun örnekleri hep vardır. Robbie Williams, Take That’in en kenarda kalan ancak en çok ışıltıya sahip elemanıydı. Victoria Beckham, Spice Girls içinde fazla bir varlık gösteremese de, sonrasında diğer kızları silip süpürerek (müzik anlamında olmasa da) tek başına starlaştı. Kurt Cobain’li Nirvana’da neredeyse ismi hiç geçmeyen, Cobain’in ölümüyle kabak çiçeği gibi açılan Dave Grohl, Foo Fighters grubuyla tabiri caizse aldı yürüdü. Veeee “evet evet evet… hadi söyle, hadi söyle” dediğinizi duyar gibiydim. Destiny’s Child’ın Beyonce’si! Örnekler çoğaltılabilir.
Gülçin, 2005 çıkışlı kızlar grubu Hepsi’nin bence en iddialı ismiydi. Gerek görünüş gerek ses açısından daha farklıydı ve bir gün beklenen oldu, tartışmalar eşliğinde gruptan ayrıldı. (Nö nö nö nö postdaş, konuyu magazine çekmeyiniz) Beni bundan sonraki kısmı ilgilendiriyor. Gülçin, gruptan ayrıldıktan epeyce sayılabilecek bir süre sonra 2011 yılında Bravo isimli maksi albümü ile müzik dünyasına döndü. “Ara Ara” ile hem tarzını bulmuş hem de artık müzikal olarak sesi oturmuş bir Gülçin gördüm ben. Şahsen Gülçin’in albümünü merakla bekliyordum ve Bravo albümü Gülçin'in solo kariyerine blues ve r&b tarzında güçlü bir ön giriş oldu. Nedense sadece bir şarkıya klip çekildi, oysa Bravo’ya da klip gelir diyorm. Ancak şimdi sorumluluğu daha büyük. Bu maksinin rüzgarını kaybetmeden yenisini yapmalı ve yeni albümünde çıtayı biraz daha yükseltmeli. Bu albümü için Gülçin’e “Bravo, bravo, bravo, bin puan kazandınız”
Bu aşağıdaki videoyu, Vokaliz grubunun Sakman'daki performansına gittiğimde çekmiştim. Daha Gülçin gruptan ayrılmamıştı ve konuk şarkıcı olarak sahneye çıktığında gösterdiği şu performansı bile ne demek istediğimi anlatmaya yeter.
Çok fazla söz söylemeyeceğim, Benim bazı müzisyenler/sanatçılar hakkında bir tanımlamam var: Çorak müzik ortamındaki vahalar diye. Çiğdem Erken derinlikli sözlerin, enfes müziklerle buluştuğu bir albüm yapmasının yanı sıra, sırf yeniden albüm alma heyecanı yaşattığı için bile saygı duyulacak yeni seslerden/nefeslerden biri. Tüm müzik ve sözlerin Çiğdem Erken’e ait olduğu albümde boş yok. Sözü müziğini kendisi yazan sanatçıları takdir ederim. Zira o duygular sahicidir, insan kendi hissettiklerini en iyi kendisi yorumlar ve bu anlamda salt yorumculuktan bir adım ötedir, sözü müziği kendisi yazan ve kendisi söyleyen sanatçı. Hep takipteyim efenim. Favorim olan Günlerden Salı aşağıda!
ONUR METE – BEN ONUR METE
Onur Mete 1998 yılında “hiç bitmesin” dedirten bir albümle hayatımıza girdi ve iyi ki girdi. 2001 yılında Aşk’a albümünü çıkarttıktan sonra uzun süre müzik piyasasında görünmedi, ancak bu demek değil ki müziğin uzağına düştü. Bu sürede sahnesi devam etti ve bu uzun albüm arasından sonra, eski Yılın Son sürprizi Ben Onur Mete albümünü hediye etti bizlere. Albümün Çıkış şarkısı Haberim Yok ve dinlediğimde yaktı geçti resmen. “Sen Şimdi Nerde, Ne Halde, Eskitiyorsun Ömrünü…” Daha olgunlaşmış müziği ve sesi ile 2011 yılının bu son sürprizinden 2012 yılında çok bahsedilecek. Bu Aşktan gidiyorum (ki bence Adaletsiz Yar’ın kardeşidir), Ayrılıkname ve tabi ki Haberim Yok favorilerim. Haberim Yok klibi burada:
Müzik dünyasında geçtiğimiz ay 20. yılını Ghetto'da kutlayan Sibel Tüzün 2011’i Tansel Doğanay aranjörlüğünde çıkardığı Saten albümü ile geçirdi. Esasında Maksi olarak adlandırılabilecek bu albüm, 5 şarkıdan oluşuyor. Sibel Tüzün de müziği cesur insanlarından. Popüler müzik kariyerinde zirve yapmışken, üçüncü albümde keskin bir dönüşle sert rock müziğe döndü, ve benim yeni yeni yeniden keşfettiğim Hayat Buysa Ben Yokum Bu Yolda ve Yine Yalnız isimli iki şapşahane albüme imza attıktan sonra gene rotasını popüler müziğe döndürdü. Ancak yaptığı işlerden alnının akıyla çıkması başaran nadir insanlardan, zira insanlar da yadırgamadı bence rock albümünden sonra kırmızılar içinde arz-ü endam ettiği ve balkan melodileri taşıyan Kırmızı albümüyle popüler müziğe dönüş yaptığında. Sonrası Eurovizyon macerası ve dijital ortamda yayınladığı Aç Telefonu ve Seviyorum Seveceğim şarkılarından sonra sene 2011’e geldiğinde Saten, Çok, Sana Anlatmam Lazım, Maalesef ve bir Ajda Pekkan cover’ı Erkekleri Tanıyın'dan oluşan arşivlik bir albümle Sibel Tüzün evlerimize girdi. Albümde klipsiz kalan son Şarkı Çok’a da yakında klip geleceğinin müjdesini vererek aşağıda benim Gözümün Bebeği’nin kardeşi dediğim Maalesef şarkısının klibini vereyim.
GÜRCAN ERSOY – BEN VE BENİM GİBİ ÇOCUKLARIN HAKKINDA
Gürcanla tanıştığımızdan beri hep konuştuğumuz, beklediğimiz ve yılan hikayesine dönen albümün çıkması eski yılın son ayına nasip oldu ve albümü dinleyince her şeyin bir zamanı olduğunu ve zamanı gelince hiçbi şeyin çıkmasına engel olmayacağını görüyorsunuz. Gürcan, grubu Şase (sonraki adı MONAd) ile yollarını ayırdıktan sonra bence en doğrusunu yapıp solo bir albümle eski yıla bomba gibi bir veda yaptı. Yeni yılda daha uzun anlatacağım bu albümün bence en önemli özelliği baştan sona bir hikaye anlatır gibi bütünlük içinde olması, samimi ve sahici olması ve tam bir başucu albümü olarak yormadan da Rock albümü yapılabileceğini kanıtlaması. Şimdilik sadece her arşivde bulunması gerektiğini belirtip, albümdeki favorilerim olan çıkış şarkısı Sen Üzülme ve Yan Oda’yı buradan paylaşayım.
DÖRT x DÖRT – EVET
2007 yılında Hayır adlı albümleriyle albümlü gruplar arasına giren ve o zamanki kadrosuyla Gitar ve vokalde Deniz Tuzcuoğlu, gitarda Göktuğ Şenkal, bas gitarda Burak Kulaksızoğlu ve davulda Arbak Dal’ın bir araya gelerek kurduğu Dört x Dört 2011 yılında Vokal’de Deniz Tuzcuoğlu, Bass’ta Burak Kulaksızoğlu, Davul’da Arbak R. Dal ve Gitar’da Alp Tiner’den oluşan kadrosuyla yoluna devam etti ve Evet albümüyle arşivime girdi. Kişisel sıcak iletişimlerimizin yanı sıra, müzikal olarak duruşlarını ve sahnelerini çok sevdiğim Dört x Dört Televizyonun iyi işlerinden Canım Ailem dizisinin müziklerine de imza attılar. Evet Albümlerinde bu dizide seslendirdikleri şarkıların yanı sıra, Ölmek İçin, Zincir, Aşk Katili gibi konserlerinde seslendirdikleri ve kitlelerinin çoktan dillerine pelesenk olmuş şarkıları toplamışlar. 12 Düet albümünde Kim Arar şarkısında Nilüfer’le düet yapan grup yeni projelerine ve çoğunlukla Hayal Kahvesi’nde sahnelerine devam ediyor. Albümün çıkış klibi Ölmek İçin burada:
2006 yılında Gökhan Durak, Burak Akçaoğlu ve Gökhan Kalafat tarafından kurulan Koz, ilk albümlerini 2011 içinde dinleyicilerine sundu. Yaşar destekli çıkış şarkıları Kör Bıçak ile aslında baya riskli bir işe girişmişlerdi. Zira bazı şarkılar vardır, onu çıkartan şarkıcıyla bütünleşir ve hatta şarkıcılarının bile üzerine çıkar ünü. Kör Bıçak popüler müzik dünyası içinde Yaşar’la bütünleşen bir şarkıydı ve kemikleşmiş bir şarkıydı. İşleri zordu. Özellikle Yaşar’ı ve şarkılarını bir türlü paylaşmak istemeyen fanatik Yaşar hayranlarının tepkisini düşündüm ilk etapta. Onlar da biliyorlardı, ancak Yaşar’ın şiir kısmındaki katılımıyla Yaşar destekçilerinden de olumlu yaklaşımlar gören Koz Grubu derin bir nefes aldı. Albümden Kör Bıçak ile birlikte albümün ikinci sevdiğim şarkısı Sevemedim kliplendi. Ancak ne olduysa ondan sonra oldu ve Koz kabuk değiştirdi. Vokalist Gökhan Durak ile yollarını ayıran grup şimdi yeni frontman Çağatay Değirmencioğlu ile müzik piyasasında şansını aramaya devam edecek. Ne yapalım Beklemeye Devam… Kör Bıçak klibi sayfanızda!
NİLÜFER – 12 DÜET
Nilüfer tartışmasız Türkiye’nin en güçlü ve “iyi ki bizim sanatçımız” dediğim seslerden. Her albümde dinleyicisini şaşırtmak için uğraşması ve yeni şeyler denemeye açık olması bile başlı başına bir sanatçıya saygı duymam için bir nedendir. Bu sanatçı Nilüfer olunca, insan orda duruyor. Nilüfer’in eski şarkılarını Best Of yerine Yeni kuşağın güçlü Rock temsilcileriyle düet halinde söylemesini Nilüfer’in yeni milenyum kuşağına ulaşması için çok doğru bir hamle olarak görüyorum. Son olarak Nilüfer’in 2. düetler albümünü heyecanla beklediğimi belirterek, bir an önce sağlığına kavuşup güzel yüzünü ve sesini daha nice kuşaklara ulaştırmasını diliyorum.Albümün son klibi Hayko Cepkin düeti Aşk Kitabı burada:
Sezen Aksu artık ikonlar ötesi. Tanımlanamaz bir kategoride. Çok merak ediyorum Allah gecinden versin, bir gün Sezen Aksu göçüp gittiğinde müzik dünyasının yeniyetme playback popçuları kime sırtını dayayacak acaba? Sezen kariyerini uzun uzun anlatmaya satırlar yetmez sayın postdaşlar. Sezen Aksu bu, artık canının istediği gibi albümler yapmak hakkı, Deniz Yıldızı gibi çok da popüler yüzeyin yakınında olmayan enfes albümden sonra (aradaki Düş Bahçelerini saymıyorum, o albüm bende hayalkırıklığıdır! Sezen Nolur başkalarına verdiğin şarkıları kendin söyleme!) Öptüm'le yeniden popüler müzik dinleyicisne yönelik ama müzikalitesiyle gene piyasadaki pek çok albümün arasından sıyrılan bir iş yapmış Sezen gene. O kadar nesil yetişmiş ki onun şarkılarında, o kadar aşk ve ayrılık yaşanmış, o kadar hayatımıza nüfuz etmiş ki, Sezen’in olmadığı bir müzik albümü veya müzik sohbeti olmaz dense yeridir. Son çıkardığı Öptüm albümü ile gene her damara ulaşıyor. Özellikle Unuttun Mu Beni, Vay, Ağladım Arkadaş Şarkısını Duyunca ile bu albüm arşivlik… Bir klip harikası dediğim VAY hemen aşağıda!
Tarkan, yeni bir tarz denediği, bence güzel ama Türkiye için fazla olan Metamorfoz albümünden sonra 2011’i ondan beklenen bir albümle karşıladı. Sevdanın Son Vuruşu ile Aysel Gürel’e selam çakan albüm, her şarkısıyla insanı içine alan bir albüm oldu ve Tarkan’ı yeniden tahtına oturttu. Sevdanın Son Vuruşu’nun çöpte bulunmuş bir not olarak keşfedildiğini düşündüğümde, iyi şarkıya nerde nasıl rastlanılacağı hiç belli olmuyor. (Not: Bu arada albümdeki en sevmediğim, Mithatcan Özer imzalı Acımayacak, Tarkan’ın bence diskografisinin en berbat şarkısı deyip onu geçiyoruz postdaşlarım…) Albümün en sevdiğim şarkılarından albüme adını veren, ve nedense hala klip çekilmeyen Adımı Kalbine Yaz aşağıda… (Bir not: Adımı Kalbine Yaz, Remix'i orijinalinden daha güzel olan nadir şarkılardan. Buradan Ozan Çolakoğlu'na da selamlarımızı ne yapıyoruz? Gönderiyoruz sayın postdaşlar!)
Bunun dışında 2011’de çıkan, henüz alamadığım ancak eli yüzü düzgün gibi görünen, arşivinizde bulunsa o arşivi zenginleştirir dediğim albümler de şöyle efenim*: (*: Belli bir sıralama yapmadım ancak resmen sıralanmış gibi olmuş):
NAZAN ÖNCEL – HAYVAN
EMRE AYDIN – KAĞIT EVLER
İSKENDER PAYDAŞ – ZAMANSIZ ŞARKILAR
AJDA – FARKIN BU
SEKSENDÖRT – ZAMAN AKIYOR
KEDİ – APTAL Maksisi
ENBE – KALBİM
MURAT BOZ – AŞKLARIM BÜYÜK BENDEN
GÜLŞEN – SÖZDE AYRILIK Teklisi
FETTAH CAN
ZEYNEP – KUTLAMA
ATİYE – BUDUR
BENGÜ – DÖRT DÖRTLÜK
2011 YILI HAYALKIRIKLIĞI ÖZEL ÖDÜLÜ:
AYŞEGÜL ALDİNÇ – LALALİİLİLİİ Teklisi
2011 YILI OLMASAYMIŞ DA OLURMUŞ ÖZEL ÖDÜLÜ:
HANDE YENER – TEŞEKKÜRLER (Hande, Sinan'dan kurtul!)
DEMET AKALIN – AŞK
SİNAN AKÇIL – KALP SESİ
MURAT BOZ – AŞKLARIM BÜYÜK BENDEN
GÜLŞEN – SÖZDE AYRILIK Teklisi
FETTAH CAN
ZEYNEP – KUTLAMA
ATİYE – BUDUR
BENGÜ – DÖRT DÖRTLÜK
2011 YILI HAYALKIRIKLIĞI ÖZEL ÖDÜLÜ:
AYŞEGÜL ALDİNÇ – LALALİİLİLİİ Teklisi
2011 YILI OLMASAYMIŞ DA OLURMUŞ ÖZEL ÖDÜLÜ:
HANDE YENER – TEŞEKKÜRLER (Hande, Sinan'dan kurtul!)
DEMET AKALIN – AŞK
SİNAN AKÇIL – KALP SESİ
Der ve mutlu, dolu dolu albümlerin geldiği bir 2012 yılı dileyerek postumu tamamlarım sayın postdaşcanlar…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder