Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

11 Ocak 2024 Perşembe

2023 YILI EP'LERİ VE TEKLİLERİ

2023 Yılının en dikkat çekici EP ve teklileri de benim için bunlar oldu: 2023 YILI TEKLİLERİ/MİNİ ALBÜMLERİ EP’LER:
DANİSKA – AYRILANLAR İÇİN HAVA TAHMİNİ (ÖYLE İŞTE, GÖZÜMÜN İNCİSİ, VİRGÜL). Şubat’taki deprem yaşanmasaydı her ay bir şarkı yayınlayarak yıl sonunda albüm olarak çıkartacakları Ayrılanlar İçin Hava Tahmini albümlerinden 3 tekli yayınladı Daniska grubu bu sene. Bu demek oluyor ki bu albümün diğer şarkılarının çıkışıyla 2024 yılı da Daniska yılı olacak. Daniska 2017’den beri başta Gökhan Tümkaya’nın ve bazı şarkılarda Evren Arkman’ın duvardan duvara duygudan duyguya savuran şarkılarıyla 2,5 albüm kaydetti. Bu kadar keyifli ve neşeli adamlardan böyle iç yakıcı şarkılar nasıl çıkıyor bişlmiyorum her şarkısı nokta atışı bir kalp vuruşuna denk geliyor. Belki de gösterdikleri neşe, içlerindeki hüzünün kamuflesidir. Mış Gibi, Keşke Meyhanesi ve ara albüm Mazi Çıkmazı’nın yanına Ayrılanlar İçin Hava Tahmini geliyor ve bu sene bu albümden çıkan 3 tekli, özellikle Öyle İşte, beni bir hayli esir aldı. Severek beğenerek dinliyorum, siz de dinleyin, dinletin. Gözümün İncisi ve en son Virgül şarkıları da dinlemeye değer şarkılarıydı 2023’ün.
ZERRİN ÖZER – BASİT NUMARALAR, KÜLFET, YARALI YÜREĞİM. Birkaç yıldır müzikte istediği kıvılcımı yakalayamayan Zerrin Özer’in yüzü bu sene sanatçı ekibini değiştirip daha dinamik gençlere fırsat vermesiyle güldü. Mustafa Arapoğlu’na ait Basit Numaralar, Külfet, Yaralı Yüreğim şarkıları sayesinde Zerrin Özer’i modern zaman soundunun etkileri katılmış gümbür gümbür pop formunda dinleyebildik ve Zerrin de şarkılarını yıllar sonra ilk onda görme mutluluğu yaşadı. Böyle devam diyorum.
SENA ŞENER – KAYBETTİKLERİMİ GERİ VER, TESELLİM OL, GERÇEK DEĞİL. İvmesini her geçen gün artıran, sadece giderek çok daha lezzetlenen şarkı yazarlığı ve yorumculuğuyla tarzını oluşturmakla kalmayıp, konserleriyle sağlam ve sabit bir kitle oluşturan, yeni neslin en iyi müzisyenlerinden Sena Şener, 2023 yılını da boş geçirmeyerek 3 şarkı kazandırdı müzik kütüphanelerimize. O çığlıklar, isyanlar, karanlık temalarla bir genç kızın aşka, hayata, kendine dair feryatlarını dinlemek aslında bir bakıma onun zamanının çünkü konserlerde gördüğüm kadarıyla Sena Şener şarkılarını söylerken en çok kızlar bağıra çağıra ona eşlik ediyor. Kendisi her ne kadar bu karşılaştırmadan hoşlanmasa da, Şebnem Ferah upgraded havası alıyorum Sena Şener dinlerken, ama taklit asla değil zira Sena Şener kendi özgün tarzını yaratabilmiş bir müzisyen ve kalbinden anlatmak istediğini bize özgün şarkılarla geçirebilen bir müzisyen. Bu üç şarkı da Sena Şener gene hayatla, kendiyle ve aşkla yüzleşiyor, her biri bir öncekinden daha olgunlukla yazılmış sözlerle…
TEKLİLER:
UMAY UMAY – BALLI HANÇER. Yılın en güzel sürprizi yılın sonlarında Umay Umay’dan geldi. Umay’ın kitlesi zaten Umay’la kitaplar dergiler şiirler aracılığıyla buluşuyordu yıllardır ama müzikle buluşmak isteyen benim gibi Umay sevenler yıllardır bekliyordu bir Umay şarkısı ve öyle bir şarkıyla merhaba dedi ki, sözleriyle tam Umay'ın üzerine dikilmiş bir elbise gibi, 80lerin elektroklavyeli tınılarını, 90ların sözlerini ve 2000lerin modern soundunu barındıran ve “şu şarkıyı naylon albümüne koy sırıtmaz, öyle bir umay şarkısı olmuş” dedirten bir şarkıyla buluştu bizlerle ve beni de yıl biterken en heyecanlandıran şarkı oldu. Umay az sayıda ama nitelikli albümlere imza attı hep, derdi aşk olan şarkılarda da hayat olan şarkılarda da ucuz klişe sözlerden uzak durarak seçti şarkılarını ve şimdi Ballı Hançer de Umay izi olacak bir şarkı olmuş. Şarkı müziğin sıradışı kadını Umay’ın beklemekten yorularak kendini sokaklara atması ve giden sevgiliden izler ararken kendisiyle hesaplamalarını, zamanla kızgınlığa dönen öfkeleri, gel gitli ilişkide güç savaşlarına dönen mücadeleleri, yenilişleri ve yengileri, kısacası bir ilişkinin bütün gelgitli hallerini bulmak mümkün. “Sana kızdım, gittim biriyle yattım” diyor şarkıda kadın, zira özlemin öfkeye dönüştüğü noktada karşı tarafın canını acıtmanın ve “ben senden güçlüyüm” mesajı vermenin ya da “ben seni unuttum ki” demenin bir yolu ya da en güçlü silahlarından biri olarak çıkıyor karşımıza cinsellik bu şarkıda ve bunu Umay kadar doğal ve ucuzlaştırmadan dile getirebilecek kimse yok bu topraklarda bence. Gene de o unutamama, “bin öpüşle soldum her akşam, ama sende aklım” diye gene kendine ve sevgiliye yenilmeyle bitiyor.
MELİKE ŞAHİN – DİVA YORGUN. Bu sene beni esir alan şarkılardan biri Diva Yorgun oldu. Gene bir Mabel şarkısı ve aslında her satırı bir aşk şarkısı olduğu kadar hayata dair satırı da içeriyor: “ben toy bir beşer idim, öğrendim özümde…” Hayatta görmüş geçirmiş bir insanın yaşadığı aşkla olgunlaşmasını anlatıyor şarkı, sözleri ve melodisi kadar Melike Şahin’in yorumuyla da yılın şarkılarından oldu. Mabel’in en üstün özelliklerinden biri, kime şarkı verecekse yazdığı şarkı o kişinin üzerine dikilmiş bir elbise gibi oluyor. Melike Şahin’in de otantik ve oryantale kaçan tınısı bu şarkıya cuk oturmuş. Benim playlistlerimin ve yol yürüyüşlerimin fonunda olacak uzun süreler.
MELİSA UZUNARSLAN – SOKAK AĞLANACAK YER DEĞİL Mİ?. Teoman’ın arkasındaki güzel kemancı vokalistlikten solistliğe terfi edeli 6 yıl oldu Melisa Uzunarslan’ın ve benim hala ağlatangiller arasında saydığım Bir Aşk Şarkısı’ndan bu yana “Büyük Buhran”, “Tek Buzlu Bir Rüya” ve klasik müzik eserlerini yorumladığı “Plays” adlı EP olmak üzere, üç EP, “Tanıdığım En Güzel Deli” adlı bir albüm, bir sürü tekli ve bir sürü albümde konuk olarak karşımıza çıkarak müzik yolculuğunu tam gaz sürdürüyor. En üretken zamanlarını yaşayan Melisa Uzunarslan bu listede en yeni şarkılarından “Sokak Ağlanacak Yer Değil Mi?” ile yer alıyor ama bu sene çok çalışkandı Melisa Uzunarslan. Her şarkısında ağlatacak başka bir yer bulan Melisa, bu şarkıda bu defa kendi imzası haline gelmiş melankolik tınılarını sokağa taşıyıp bizi sokaklarda ağlatıyor. Melisa’nın aşka bakışı daha realist, hayalleri ulaşılamayana değil, şu ya da bu nedenle ulaşılmasına izin verilmeyene yönelik. Kafasında aşka dair kurduğu hayaller, hayat yolundaki çeşitli engellere takılınca, o da duygularını kemanın tellerine nakşediyor. Bu da ortaya bu şarkı gibi karanlık ve melankolik ama ta insanı içten vuran şarkılara götürüyor. Bu sene de bolca dinleyeceğiz Melisa Uzunarslan’ı.
BUKET BENGİSU – KIRIK AYNA, SEN ÇIKINCA KARŞIMA. Türkiye’nin en iyi divalarından ve aynı zamanda mükemmel bir şan ve vokal öğretmeni olan Buket Bengisu, yıllardır sahnelerde bizimle buluşturduğu sesini son iki yıldır teklilerle kayıt altına alıyor. Önce Cem Sessions albümünde “Drama Köprüsü” coverıyla yer aldıktan sonra, “Asla Asla” ve arkasından “Yalan” şarkılarını yayınlayan Buket, bu seneyi Kuşadası Altın Güvercin Yarışması’nda ikincilik kazandığı Kırık Ayna ve en son teklisi Sen Çıkınca Karşıma ile geçirdi. Kırık Ayna, artık bir ilişkideki son kopuş gerçekleşmeden bir şey yapalım diyerek ilişkiyi kurtarmaya çalışan bir kadının çığlığını yansıtırken, Sen Çıkınca Karşıma da bahar çiçekleri arasında aşkı bulmuş bir kadının yeniden yaşama sevincini ve yaşama dört elle sarılmasını anlatıyor. iki farklı tür ve muhteşem ses. Tabi burada Doğan Kospançalı parantezi de açmak lazım, zira müzik piyasasında çok sayılı üstatlardan biri olan Kospançalı, eşi Buket’in şarkılarında imzası olan bir müzik adamı. Sahnedeki uyumlarını şarkılara yansıtan bu güzel çift birlikte konser konser gezerken, şarkılarını bizimle buluşturmaya devam edecek ve Buket’in gümbür gümbür güçlü sesi kulaklarımızda çınlayacak bolca. Güzel sesler dinlemeye hasret bünyelere Buket – Doğan sahnelerini takip etmelerini tavsiye ediyorum.
SEYYAL TANER – ELMA, ARMUT. Türkiye’nin en büyük showgirl’lerinden Seyyal Taner, gümbür gümbür yorumunu iki Sadettin Dayıoğlu şarkısında konuşturdu bu sene, insan neden büyük olur yorumunu bir kez daha haklı çıkardı. Aşk değil, dünya ve toplumsal eleştiri şarkıları olan Elma (müzik: Sadettin Dayıoğlu-Ödül Erdoğan) ve Armut (müzik: Aydın Şencan), dünyanın içinde bulunduğu kaos ortamını metaforik bir anlatımla eleştirirken, Seyyal’in aşk kadar hayat ve toplum duyarlılığına işaret eden ve ona çok yakışan şarkılar olarak diskografisine yazıldı bile.
NURİ HARUN ATEŞ – KALP AĞRISI. Kafası karışık biricik kontrtenorumuz, sahnelerinin yanı sıra şarkılarını da kısa aralarla yayınlamaya devam ediyor. Geçen sene Daniska grubuyla birlikte kaydettikleri “Bu Şarkı Bitmeden Gel”in dumanları soğumadan yılı Sezen Aksu imzalı “Kalp Ağrısı” ile karşıladı. 2022 Aralık sonunda çıkmış olmasına rağmen, kulaklarımıza 2023 yılı karşılarken girdiği için bu listeye aldım. Nuri gene ritüel gibi yorumu, nevi şahsına münhasır kişiliği, sesinden yansıyan şarkı özüyle kalplere giriyor.
BESTE AÇAR – CANIM SENİ ÇEKİYOR, TİMSAH GÖZYAŞLARI. Kayahan’ın en güzel mirası Beste Açar, bu sene iki şarkıyla kulaklarımızı şenlendirdi. Söz ve bestesi kendisine ait iki şarkıyı da dinlerken o kadar Kayahan tınısı alıyorsunuz ki, “tam babasının kızı, nasıl da usta yazarlığında aldığı feyzle güzel şarkılar yazmış”, dedirtiyor ya da paranormal açıdan düşünürseniz, “Kayahan’ın ruhu Beste’nin kalemine mi girmiş?” diye sormaktan kendinizi alamıyorsunuz. Babasının emanetini çok güzel taşıyan iki şarkı çıkardı ve 2024 yılına da yepyeni bir şarkıyla merhaba dedi Beste Açar. Bu sene de bestelerini dinlemeye devam edeceğiz.
SEVTAP ÜNAL – BENİ SEN SEVME, SEVGİLİM, SEVGİLİ GÜNLÜK, SEN DEĞİL MİYDİN?. Müzik dünyasının derinden ama son derece sağlam ilerleyen müzisyenlerinden Sevtap Ünal yeni şarkılarını ONT müzik etiketiyle yayınlamaya devam etti bu sene. Kendine özgü ses tınısı, altı dolu ve bir hikaye anlatan şarkı sözleri, o sözleri taşıyan melodileri bizimle buluşturmaya devam eden, hayatla ve aşkla derdi olan şarkıların yazarı Sevtap Ünal 2024 listelerimde de adını yazdıracak. Sevtap şarkıları çabuk tüketim şarkılarından olmadığı için hemen keşfedilip patlamasa da, aniden gelen bir keşifle saatlik değil ömürlük eşlikçisi oluyor müzik sever kulakların.
BUKET ATEŞ – AŞK OLSUN, GEL. Bu senenin beni en mutlu eden müzik olaylarından biri, 2014 yılında yayınlandığı “Bir Buket” EP’sinden sonra şarkılarını yayınlamaya uzun bir ara veren Buket Ateş’in iki şarkıyla yeniden “ben bir yere gitmedim, buradayım” demesi oldu. Deniz kenarı, güneş batımı, elde kadeh şarkıları olarak adlandırdığım, ONT müzikten yayınladığı iki şarkıyla Buket Ateş “Sarı yazlara dönelim, Güzü kalpte dindirelim” diyerek yeniden başlangıçlara selam dururken, ‘Gel’ isimli orta tempolu şarkısıyla bizi yerimizde kıpraştırıyor. Şimdilerde yeni şarkılarını bizlerle buluşturacağı günleri bekliyor.
GÜLÇİN – DRAMA QUEEN. Bazen yaşadığımız kötü olaylar, en büyük şarkıları ortaya çıkaracak araçlar olabiliyor. Gülçin, gruptan ayrılmasından sonra müzikteki yolculuğuna tam gaz devam ederken, yaşadığı o talihsiz kazanın ardından “Gökyüzü Çağırdı Aşkı” isimli bir şarkı çıkarmış ve hayatını kaybeden erkek arkadaşına adeta “şarkılarla yeniden doğacağım” sözünü vermişti. Bunun devamı olarak bu sene “Drama Queen” şarkısıyla, bu sözü tutuyor. Artık erkek arkadaşının manevi desteğinden güç alarak yola sağlam şarkılarla devam edeceğini gösteren bir Gülçin var. Bu yaşadığı kötü olayları verimhaneye çevirerek “I am no more Drama Queen” diyerek benzer durumlarda yaşamış herkesi hayatta sağlam durarak yitirdikleri kayıplarını onurlandırabilecekleri mesajını veriyor. Herkes keşke bu gücü kendinde bulsa. Eminim erkek arkadaşı evrenin bilinmeyen bir yerinden gülümseyerek bakıyor.
GONCAGÜL SUNAR – GEL. Oyunculuğu kadar müzisyenliğiyle güçlü adımlar atan Gıncagül Sunar, tam kendi tarzında bir şarkı çıkardı bu sene. Genelde İndie rock tarzı şarkılar dinleyen ve sosyal medyada bolca paylaşımla bizimle buluşturan Goncagül Sunar, biraz country havası da katılmış orta tempo bir İndie şarkıyla gene bizi şaşırtıyor. Klibinde ‘Asmalı Konak’ dizisi zamanlarından arkadaşlarıyla birlikte doğanın ortasında keyifli bir buluşma yapan Goncagül Sunar, özgürlüğe gel diyor. Birden kendinizi el çırpıp “Aa yea, Aa yea” derken buluyorsunuz.
Ve Kısa Kısa:
GÖKSEL – BAŞKASI, BURDA KALAYIM. Artık müzikte kendi tarzında bir ekol olan Göksel, bu seneyi de usul usul yorumuyla, aşka aşık ama mağrur kadın temalı iki şarkıyla karşıladı.
HANDE YENER – BENDEN Bİ TANE DAHA YOK. Bu sene her yerde çaldı, çokça eleştirildi ama hep konuşuldu.
İSMET TAŞÇEŞME – SENDEN SONRA. 2023’te Yenikapı Festivali’nde gerçekleştirilen İstanbul temalı şarkılar yarışmasının birincisi İsmet Taşçeşme, bu sene Senden Sonra şarkısını bizlerle buluşturarak mestlerden mest beğendirdi.
DERYA ULUĞ – SANA ÇIKIYOR YOLLAR. Çıkardığı ‘Nefes’ albümünün yanı sıra, Harbiye konseri ve bir dizi müziği olarak seslendirdiği ve çok beğenilince kayıt altına aldığı ‘Sana Çıkıyor Yollar’ teklisiyle 2023 yılına imzasını koydu. Benim için favori Derya Uluğ şarkısı da budur. Söz - Müzik: Ender Gündüzlü - Ümit Sergin
SİMGE – HARCANDIM. Tırnaklarıyla kazıya kazıya starlık mertebesine erişen ve özellikle Icardı sayesinde yıllar önce çıkmış şarkıları bile yeniden trend topic olan Simge, birbirinden nitelikli şarkılarına bu sene Harcandım’la bir halka daha kattı. Başarı ve emek zamanını bekler ve nihayet sıra Simge’de… Söz & Müzik: Onurr
HADİSE – FERYAT. Hadise istikrarlı popstarlığını ve güzel ve ‘catchy’ şarkılar seçebilme becerisini bu sene de en güzel şarkılarından olarak gördüğüm Feryat ile bu sene de gösterdi. Benim için Yaz günü ile birlikte en keyifle dinlediğim Hadise şarkılarından olarak kalıcı yerine yerleşti bile. Söz: Sheyh Ree, Beste: Teksin Akbal
ASLI GÖKYOKUŞ – AMAN. Uzun aralarla şarkı çıkarsa da her şarkısı bir öncekinden daha nitelikli olan yorumu ile de benzersiz Aslı, bu sene Aman diyerek özlediğimiz sesini yeni akustik şarkısıyla bize duyurdu. Değişen zamanların ve şehirlerin birbirinden uzaklaştırdığı insanlara ve eskiye özleme değinen şarkıyı eşiyle birlikte yazmış. Söz&Müzik: Aslı Gökyokuş - Erdal Yıldırım
OZAN DEMİR ALP – GÖNÜLDEN GÖNÜLE. 90lı yıllarda Hello Ozan adıyla fırtınalar koparan sonrasında aralıklarla EP ve tekli çıkaran ve müzik yolculuğunu sahnelerde sürdüren Ozan, ısrarlara dayanamayıp yıllar önce Emel’den dinlediğimiz Gönülden Gönüle cover’ı ve sonrasında remiksini yayınlayarak sesini bizlerle buluşturdu yıllar sonra.
CEREN GÜNDOĞDU – REHİN, AŞİNAYIM, (BURAY İLE) BENİ AFFET, SEVEMEDİM KARAGÖZLÜM. Adeta Fransız şansonlarından fırlamış tatlı sesiyle Ceren Gündoğdu da bu sene emeklerinin ve üretkenliğinin meyvesini alanlardan. Şarkılar çıkarıyor, müzikallerde rol alıyor, konserlerden başını alamıyor, gene de güzel sesini yeni şarkılarıyla bizlerle buluşturmayı ihmal etmiyor. Bu sene biri cover dört şarkıyla gelecek sene de adından söz ettireceğinin işaretini verdi.
SONER ARICA – BİZ BÖYLE İYİYİZ. Soner Arıca müzikteki 31. Yılında istikrarla ve üretkenlikle yoluna devam ediyor. Bu seneyi de boş geçirmeyen Soner Arıca slov şarkısı ‘Biz Böyle İyiyiz’le dostları dertleşmeye, efkarda ve sevinçte buluşmaya çağırıyor. Tam Soner Arıca tarzı bir şarkı.
PAPTİRCEM – PADİŞAHIM. Bu sene seçimler yüzünden doğru düzgün bir şarkı çıkamadı deidğimiz anda imdada bu şarkı yetişti. Tabiri cazise tüm muhalif kanallarda bu şarkı çaldı. İncelikli, giydirmeli, taşlamalı eleştiri şarkısı ve dahi klibiyle seçimlerin slogan şarkılarından oldu. Çok da keyifli bir şarkı.
BURAK KUT – HESAP GÜNÜ, MAVRA. Müzik dünyasının bebetosu Burak Kut, arada şarkılar yayınlayarak “ben hala burdayım” diyor. Hesap Günü, hayata dair bir öğüt, belki de kendi yaşadıklarından çıkarımları bizlere sunduğu bir şarkı Burak Kut’un, Söz & Müzik: Burak Kut, Nakarat şiir: Yunus Emre’ye ait, ‘Mavra’ şarkısında ise Nazan Öncel dizeleri Burak Kut sesiyle hayat bulup, yaşadığımız dünyanın geçiciliğine dem vurarak dostlardan, aşktan, hayattan yediği kazıklarla gözü açılan bir insanı neşeli bir tempoda resmediyor.
SEKSENDÖRT – YARA. Kısa süreli ayrılığın ardından bir araya gelen Seksendört grubu, alameti farikaları olan rock-a-besk tarzında Ölürüm Hasretinle’den beri tarzlarını oluşturan ayrılığın ardından yıkılan, mazlum ve kırılmış aşık şarkısıyla bizimle buluştu. Dinlemesi keyifli, tarzlarından çıkmamışlar hiç bu ayrılıktan sonra bile.
SERHAT – MYKONOS. Sunucu, organizatörlük, yapımcılık, şarkıcılık, şovmenlik gibi birçok karpuzu bir koltuğa sığdırabilen Serhat, yurtdışında liste başlarına şarkılar sokarken, ne yazık ki bizim ülkemizde halen keşfedilmeyi bekleyen bir mücevher gibi parlıyor. Leonard Cohenvari kişilikli bir şarkı sesi olan Serhat, 1997 yılında Rüya Ben Bir Daha 45’liğe adım attığı müzik piyasasına, pek çok yurtdışı albüm ve ortaklık ve dahi San Marino adına iki kez Eurovizyon temsilciliği sığdırdı. Victor Lazlo ile Total Disguise, Eurovizyon şarkıları Say Na Na Na ve I Didn’t Know ve Je M’adore gibi şarkılarla dünya standartlarında işlere imza atan arada ‘Benim halkım’ cover’ı ile Türkiye piyasasına da bir cover şarkı hediye eden Serhat, Mykonos şarkısıyla gene son derece batılı ve Avrupai bir şarkıya imza atmış. Klibiyle de yazın en neşeli şarkılarından biri oldu.
ALEYNA TİLKİ – AYRI GİTME, BAŞIMA BELASIN, BİR GÜN OL YERİMDE. Son zamanlarda haklı isyanlarıyla gündeme gelen Aleyna Tilki, bu sene bir Serdar Ortaç şarkısı cover’ı ve iki şarkıyla geçirdi. Geçen sene Take I tor Leave It isimli tam bir 2000lerin güzel MTV dönemleri tadında bir şarkıya imza atan Aleyna Tilki, bu sene çok fazla ses getirmeyen iki şarkı daha çıkardı, ki nedenlerini de sosyal medyada feryat figan halde anlatıyor. Gene de Aleyna Tilki’nin azmini takdir ediyorum. Bu arada Mor ve Ötesi’nin de dikkatini çekerek birlikte ‘Yaz Yaz Yaz’ düet coverıyla ortaklık yapma başarısı için de kutlamalı Aleyna Tilki’yi. Önü kesilmese daha büyük yerlerde görürüz bence.
YEŞİM – ARAMIZA YOLLAR. 70li ve 80’li yılların en kült isimlerinden, Olmaz Böyle Şey, Aşk Alfabesi gibi şarkıların yorumcusu Yeşim, Hakan Eren sayesinde bir sürpriz yaparak, yıllar sonra stüdyoya girip güzel sesini, daha önce Işın Karaca, Naşide Göktürk ve Sezen Aksu’dan dinlediğimiz ‘Aramıza Yollar’ şarkısıyla bizimle buluşturdu. Modern düzenlemeyle yayınlanan şarkıda Yeşim adeta şarap gibi, karakteristik sesi ise halen gümbür gümbür. Hakan Eren ve OSSİ müzik sayesinde geçmişin eskimeyen yıldızlarından biri daha bizimle buluştu.
HAZAL – ERKİLET GÜZELİ, SENİ SEVEN ÖLDÜ HABERİN VAR MI, ŞAHİT YILLAR. Müziğin en çalışkan isimlerinden Hazal da bu seneyi boş geçirmeyenlerden. Sahne programlarına devam ederken, sesini yeni şarkılar ve türkülerle bize duyuruyor ve bunu da bu sene üç farklı şarkı türünde, Erkilet Güzeli türküsüyle, Haluk Özkan projesi kapsamında bir halk müziği şarkısı Seni Seven Öldü Haberin Var Mı ile ve Sözleri Salman Genç'e, bestesi ise Zefbey’e ait Şahit Yıllar adlı yeni nesil trapbesk türünde şarkıyla düet olarak duyurdu. Hazal ne söylerse söylesin gerçekten kendine çok yakıştırıyor.
EVRENCAN GÜNDÜZ – DAĞLAR GİDER YOLUNDA, YİNE YOL GÖRÜNDÜ GURBETE. Evrencan Gündüz bu sene iki şarkıyla Barış Manço’ya saygı 45liklerine imza attı. Babası Asım Can Gündüz’den miras kalan müzikal yeteneğiyle kendine özgü bir tarz yaratarak sahnelerin ve kulakların arananları arasında yer alan ve müziğe sürekli üreterek katkı yapan Evrencan gündüz, kendi şarkılarıyla birlikte ortaklıklarına devam edecek.
HARUN KOLÇAK – GELMELİ. 2023’ün en büyük sürprizi, 2017 yılında aramızdan ayrılan Harun Kolçak’ın hiçbir albümüne girememiş bir şarkısının dijital mecralara salınması oldu. Sözleri Yeşim Öngül, müziği Emine Atçı’ya ait şarkı, 1994 yılında yayınlanan En Büyük Aşk albümüne girmesi planlanırken son anda albüme alınmamış ve şimdi 29 yıl sonra playlistlerimizde. Kimbilir tozlu raflarla bizimle buluşmayı bekleyen ne çok şarkı vardır diye düşündürttü beni.
CİHAN GÜÇLÜ – YAKAR, (MERVE ÇAĞIRAN İLE) HEPSİ BENİM YÜZÜMDEN. 2010 yılında çıkardığı AMA ve 2015 yılında çıkardığı KİM ANLIYOR Kİ? albümleriyle gönül deryalarıma yelken açan Cihan Güçlü, film ve dizi müzikleri yapıp, Mehmet Erdem albümlerine şarkı vererek geçirdiği ve kendi sesinden şarkıları özlettiği yılların ardından, bu sene önce YAKAR diyerek bizi yaktı, sonra senenin sonlarında KADINLARA MAHSUS filmi için yazıp bestelediği HEPSİ BENİM YÜZÜMDEN adlı nefisler ötesi ve Cihan imzasını ilk notadan hissettiren şarkıyla sesinden yeni Cihan şarkılarına duyduğum özlemi bir nebze de olsa giderdi. Oyuncu Merve Çağıran’la yaptığı düetin uyumu da nefis bu arada.
COŞKUN DEMİR – EMANETSİN BANA SEN, AYRILIKLAR ERTELENMEZ. Üstat koca çınar Coşkun Demir’e bu listede özel yer veriyorum. En zarif ve Sezen Cumhur Önal deyişiyle en kadife erkek seslerinden Coşkun Demir, şarkılar yayınlamaya devam ediyor ve aşk şarkıları kadar “Marmara Denizi’ne Ağıt” gibi şarkılarla toplumsal duyarlılığa da değiniyor şarkılarında. Bu sene Coşkun Demir şarkılarının son halkası Mehmet Nuri Parmaksız ile Mehmet Özkaya şarkısı “Emanetsin Bana Sen” ve 1996 yılında Denizli'de düzenlenen II. Uluslararası Pamukkale Müzik ve Kültür Festivali'nde seslendirdiği, 2K23 Müzik etiketiyle 27 yıl sonra yeniden yayınladığı bestesi Mine Mucur'a, sözleri Yavuz Çuhacı'ya, düzenlemesi Melih Kibar'a ait, “Ayrılıklar Ertelenmez” adlı şarkı oldu. Üstat gene hiç bozulmamış tenor sesiyle duygudan duyguya savuruyor bu ayrılık şarkısında. Kulakları okşuyor, kalpleri mutlu ediyor. Var ol üstat, yeni şarkıların 2024’te bizimle olsun…
ÖZEL KATEGORİ:
SEDA AKAY – SÖZ VE SEDA VOL. 1 – DELİ MAVİ. Cumhuriyetin 100. Yılı ve nihayet insanların Atatürk’e saygıyı hatırladıkları bir yıl oldu 2023. İşte bu anlamlı yılda, kendisi adına yapılan Söz ve Seda Vol. 1 albümünü çıkarmaya sayılı zaman kalmış olan Seda Akay öncülüğünde, Atatürk’e yazılmış en güzel şarkılardan DELİ MAVİ, yeniden düzenlenip bu defa kalabalık bir sanatçılar topluluğuyla seslendirilerek 100. Yılına ve Atatürk’e bir armağan olarak sunuldu. Yeşim Salkım, Yaşar, Zerrin Özer, Hazal, Özge Özder, Kuzey Köker, Sinan Güleryüz, Aziz Kiraz, Büşra Pekin Cenk Eren ve Baran Etik’in seslendirdiği şarkı, artık klasikler ötesi olmuş bir şarkının en anlamını bulduğu bir yılda gayet uyumlu seslerin ortaklığıyla bir kez daha kulaklarımıza doldu.

Hiç yorum yok: