Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

31 Mart 2015 Salı

Sanatçı dostları Deniz Seki için HAYAT İKİ BİLET dedi...

VEFA BİR SEMT ADI DEĞİLMİŞ...
Sanatçı dostları zor günlerinde Deniz Seki'nin yüzünde bir küçük gülümseme, bir küçük umut yaratmak için bir araya geldi...

90’lı yıllarla ilgili en özlemle ve keyifle andığım şeylerden biri, o dönemki sanatçıların programlarda hiçbir komplekse veya egoya kapılmadan birbirlerinin programlarına gidip birbirlerinin şarkılarını söyleyebilmeleri, içten eşlik etmeleri ve vefa duygularıydı. O zamanki klipleri bir izleyin, Barış Manço, Zerrin Özer, Emel Sayın – Feride klibine bakın, ya da bir müzik programının kaydını izleyin, ne dediğimi anlayacaksınız. Şimdilerin sanatçılarının birbirleriyle değil aynı sahneyi paylaşmak, aynı havayı bile solumaktan kaçındığı günlerde böyle sahneleri görmek neredeyse çölde vaha bulmak gibi benim için.

Bu kadar lafı nereye bağlayacaksın, diye sorduğunuzu duyar gibiyim, hayır bu yazıda 90lar nostaljisi yapmayacağım, ama beni o dönemlere götüren bir klip projesinden bahsedicem. Deniz Seki hayatının en kötü günlerini yaşarken, onu unutmayan ve seven sanatçı dostları bir vefa örneği göstererek, Deniz Seki gıyabında ona hediye bir klip çektiler. Serkan Seki liderliğinde bir araya gelen Işın Karaca, Demet Akalın, Emel Müftüoğlu, Nilgün Belgün, Ömür Gedik, Armağan Çağlayan, Pınar Altuğ, Hakan Altun, Oktay Kaynarca, Deniz Akkaya, Reyhan Karaca, Yonca Evcimik, Gülben Ergen, Linet, Onur Baştürk, Serkan Seki, Berkay, Saba Tümer, İskender Paydaş ve Nihat Odabaşı 2000’lerde eşine az rastlanır bir vefa örneğiyle Deniz Seki için Hayat İki Bilet şarkısını kliplendirdiler.

Sizi bilmem ama bu klip benim hoşuma gitmesinin yanı sıra, hatırlamaktan keyif aldığım sanatçı dayanışmasını hatırlattı. Şarkı Deniz Seki’ye malum olmuş gibi hayatta başımıza gelen her şeyin gelebileceğini, hepimizin bu dünyada gelip geçici olduğumuzu, bu yüzden hayatı olduğu gibi kabul edip doyasıya yaşamamız gerektiğini anlatan şarkı Deniz Seki’nin son yıllarda yaşadığı olaylara ve hayatın ona getirdiklerine karşı “korkmadığını” haykırdığı, umudunu asla kaybetmediğini, hele aşktan hiç kaçamadığını, bu hayatın gelip geçiciliği içinde insanın başına her şeyin gelebileceğinin farkına vardığını ve her şeyi olduğu gibi kabul ettiğini söylediği bir şarkı. Deniz Seki’nin tüm hatalarıyla, doğrularıyla, bir nevi yüzleşme şarkısıdır bu.

Bu klip Deniz Seki’ye yalnız olmadığını göstermek için sanatçı dostlarından ufak bir hediye, ama bazı hediyeler vardır bilirsiniz, alıp kalbinizin en güzel köşesine kurulur. Bu da o samimiyet ve sıcaklıkta bir hediye. Deniz Seki’nin şarkılarını özgürce birlikte söylediği günlere temennisiyle biten klip, ben de bunları uyandırınca yazmadan duramadım. Bu arada gönlüm daha fazla sanatçı arkadaşını görmek isterdi diye de eklemeden edemedim. Bu klipte emeği geçen herkese teşekkürlerimle… Deniz Seki bu topraklardaki en sahici şarkıların yazarı… Umarım daha güzel günler yakındadır ve şarkılarını yeniden özgürce söylersin… O zamana kadar sanatçı dostların ve biz sevenlerin dışarıda bu şarkıyı söylüyor olacağız…

HAYAT İKİ BİLET
Zamanında olmuş
Olanlar olabilir
Kalp kırılıp yen
İçinde kalabilir
İnsan bu dünya’ya
Zaten misafir
Gelişimiz belli
Gidişimiz belli değil
İnsanın ömrü bi kere
Dünyaya gelince
Kalp kırılınca içinde
Yen kalınca
Hayat 2 Bilet sadece
Biri geliş
Biri de dönüş
Sen istersen dövüş
İstersen seviş
Korkmuyorum korkmuyorum
Korkmuyorum korkmuyorum
Hayat senden artık
Hiç korkmuyorum
Bıkmadım bıkamıyorum
Aşk çok yüzsüz
Kaçamıyorum
Hayat senden artık
Hiç korkmuyorum

Hiç yorum yok: